ثبت نام ماسک با کد ملی چقدر مفید بوده است؟

ثبت نام ماسک با کد ملی چقدر مفید بوده است؟

به گزارش گلونی پس از شیوع کرونا در کشورمان و بعد از آنکه برای متخصصان مسجل شد که همگان باید از ماسک استفاده کنند ناگهان تقاضا برای خرید ماسک به اوج خود رسید.

ثبت نام ماسک با کد ملی

فکرش را بکنید. کشوری که مصرف معمولی ماسک داشت و تولیدش هم به همان اندازه بسته بود ناگهان در عرض دو سه روز به تولید چندده میلیون ماسک روزانه نیاز پیدا کرد.

برخلاف تمام افزایش قیمت‌های این چند سال اخیر، افزایش قیمت ماسک اما طبیعی بود. چون تقاضا چندین برابر عرضه شد.

شرکت‌ها پای کار آمدند، تولید چندبرابر شد. ویدیوهای آموزش دوخت ماسک در منزل ساخته شد و تا حدودی مشکل تامین ماسک برطرف شد.

اما هنوز هم نیاز به کاهش قیمت حس می‌شود. هنوز هم نیاز به تولید ماسک باکیفیت و استاندارد حس می‌شود.

حالا دولت سایت‌ها و فروشگاه‌هایی را مشخص کرده که ماسک با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار در آن‌ها عرضه می‌شود.

برای آنکه ماسک تولید شده حتماً به دست مصرف کننده برسد ثبت‌نام از خریداران با کد ملی صورت می‌گیرد و صاحب هر کد ملی فقط می‌تواند یک بسته ماسک که حاوی ۵۰ تا ۷۰ عدد ماسک است را خریداری کند.

ماسک دولتی

شاید بگویید کافی نیست. شاید گله کنید که این مدل خوبی برای توزیع ماسک نیست. شاید از سیستم توزیع ماسک در این روزها انتقاد کنید اما باید قبول کنیم کشور هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

پس بیایید کمی منصفانه‌تر قضاوت کنیم. قیمت ماسک دولتی یا ثبت‌نام ماسک با کد ملی هرچه که باشد قصدش تامین نیاز بازار است اما اینکه چقدر در این مسیر موفق بوده در آینده مشخص خواهد شد.

برای سهولت دسترسی مردم به ماسک، این سامانه راه‌اندازی شده که هر شهروند با کد ملی امکان خرید ماسک با قیمت مصوب درب منزل را دارد.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 173819 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=173819
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات