راه کارهایی برای مدیریت سوء‌‌ مصرف مواد مخدر یا الکل در دوران کرونا

راه کارهایی برای مدیریت سوء‌‌ مصرف مواد مخدر یا الکل در دوران کرونا

به گزارش گلونی اگر شما یا اطرافیانتان به اعتیاد دچار هستید ما راه کارهایی به شما پیشنهاد می‌دهیم. 

برای خود یا شخصی که برایتان اهمیت دارد کمک پیدا کنید

اگر درگیر سوء مصرف مواد هستید، ممکن است با چالش‌های جدیدی رو به رو شوید چون منزوی شده‌اید و تحت فشارهای زیاد قرار گرفته‌اید. برای پیدا کردن کمکی که نیاز دارید نکته‌های کارشناسان را کاوش کنید.

راه کارهایی برای مدیریت سوء‌‌ مصرف مواد در دوران کرونا

مکث کنید و به نیازهای خود بیاندیشید

در این زمان چالش‌ برانگیز است، و هرگونه احساس استرس و اضطراب طبیعی است. وقتی شرایط سخت می‌شود، مکث کنید و گامی به عقب بردارید. ببینید آیا گرسنه، خسته، تنها یا خسته هستید. قبل از نوشیدن، استفاده یا واکنش در برابر یک وضعیت، سعی کنید این نیازها را برطرف کنید.

ارتباط با دیگران

فهرستی از دوستان، خانواده، گروه‌ها یا سایر افرادی که حامی و مثبت هستند تهیه کنید. اگر مقدور است سعی کنید هر روز با یکی از افراد موجود در فهرست تماس بگیرید. به‌ یاد داشته باشید که ممکن است گروه‌های حمایتی وجود داشته باشند که بتوانید به آن‌ها پیام دهید، با آن‌ها تماس بگیرید یا به‌ صورت آنلاین با آن‌ها در تماس باشید.

به روال عادی‌ ادامه دهید

تلاش کنید روال کاری عادی خود را ادامه دهید و سعی کنید الکل و مواد مخدر را در مواقعی که به‌ طور معمول استفاده نمی‌کردید استفاده نکنید مثل زمان کار و روزهای مدرسه. مشغول نگه داشتن خود به شما کمک می‌کند تا میزان مصرفتان را محدود کنید.

در فعالیت‌های سالمی که از آنها لذت می‌برید شرکت کنید

اگر بتوانید درگیر فعالیت‌های سالمی که از آن‌ها لذت می‌برید شوید، اجتناب یا تأخیر در استفاده از مواد مخدر یا الکل آسان‌تر می‌شود. پیاده‌روی کنید، یادداشتی برای یک دوست بفرستید یا فعالیت‌های دیگری که برایتان لذت‌ بخش است انجام دهید. همچنین می‌توانید تکنیک‌های آرامش مانند مراقبه یا ذهن‌ آگاهی را امتحان کنید تا احساس استرس و اضطراب را کاهش دهید.

استفاده از مواد توسط خودتان را ردیابی کنید

سعی کنید استفاده‌تان از مواد مخدر یا الکل را در مجله یا برنامه‌ای ثبت کنید. همچنین مهم است که احساستان هنگام استفاده از مواد را نیز ثبت کنید. شاید بخواهید در‌ نظر بگیرید که بیشتر یا کمتر از معمول استفاده می‌کنید و آیا می‌خواهید تغییراتی در ارتباطتان با مواد مخدر یا الکل ایجاد کنید.

طرحی ایجاد کنید

اگر می‌خواهید در رابطه خود با مواد مخدر یا الکل تغییری ایجاد کنید‌، بدانید که چگونه می‌توانید کمک بگیرید. ارائه‌ کنندگان مراقبت بهداشتی و برنامه‌های سوء مصرف مواد می‌توانند شما را راهنمایی کنند. پشتیبانی پیدا کنید و برای بهبود سلامت جسمی و ذهنی خود برنامه‌ریزی کنید.

پایان پیام

کد خبر : 171014 ساعت خبر : 11:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171014
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات