سلطان قبر شناسایی شد؛ ما هم با این متن قبر خودمان را کندیم

سلطان قبر شناسایی شد؛ ما هم با این متن قبر خودمان را کندیم

به گزارش گلونی دادستان شهرستان ری استان تهران عنوان کرد: فردی که پر رسانه‌ها به عنوان سلطان قبر مشهور شده هنوز شاکی خصوصی ندارد و هویت اصلی او نیز مشخص نیست. فقط می‌دانیم نام خانوادگی او امیری است.

سلطان قبر

اینکه دادستانی هنوز هویت فرد مورد نظر را پیدا نکردند عجیب است. مایی که هیچ اطلاعات و سوادی در حوزه قضایی نداریم سریع موضوع را گرفتیم. چطور نهادهای انتظامی و امنیتی هنوز به این کشف ما پی نبردند؟

ببینید خیلی ساده است. فامیلی طرف چه بود؟ آفرین امیری بود. امیر یعنی چه؟ یعنی حاکم، سلطان. پس این سلطان بودن طرف به خاطر فامیلی و خانوادگی اوست.

یعنی اگر این فامیل یا خانواده را نداشت سلطان نمی‌شد. در کشور ما حتا اگر پولدار هم باشی باز نمی‌توانی به راحتی سلطان بشوی. سلطان بودن یک ژن خوب می‌خواهد که با پول نمی‌توان آن را خرید.

پس برای یافتن سلطان قبر نیاز نیست کل مملکت را بگردید. یک تعداد معدود هستند که اتفاقا دور هم نیستند. دسترسی به آن‌ها راحت است.

این سلاطین سکه و قیر و قبر و دلار همگی گیرنده خدمات بودند. یعنی از ضعف قانون استفاده کردند و از خدمات دهنده خدمات گرفتند.

مثلاً در موضوع سکه، سلطان سکه هزاران سکه ثبت‌نام کرده بود و بانک به او هزاران سکه داده بود.

اینجا سلطان سکه یک گیرنده خدمات است و بانک خدمات دهنده محسوب می‌شود. تا خدمات دهنده‌ای نباشد، هیچ خدمات گیرنده‌ای (سلطان) هم نخواهد بود.

اما هیچوقت هیچ خدمات دهنده‌ای پای میز محاکمه کشیده نشد. برای یافتن سلطان قبر هم نیاز نیست کل دنیا را بگردید.

فقط کافی است از خدمات دهنده بپرسید چه کسی در یکی دو سال اخیر از تو زیاد قبر خرید؟ یا تو به چه کسی این همه قبر فروختی؟

اینطور خیلی راحت سلطان پیدا می‌شود. فقط مراقب باشید نپرسید چرا و طبق چه قانونی این همه قبر را به یک نفر فروختی؟ اینجا از این سوال‌ها کسی نمی‌پرسد. شما هم نپرسید.

خبر تکمیلی: روابط عمومی حرم امام خمینی(ره) در واکنش به اظهاراتی در خصوص مافیای فروش قبر اعلام کرد: «در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و صحن‌های پیرامون حرم، تاکنون صرفاً تنی چند از بزرگان نظام و انقلاب، منسوبین به حضرت امام و شهیدان عزیز جمعاً حدود ۱۵ نفر، به خاک سپرده شده‌اند که بابت آن وجهی دریافت نشده است و اصلاً در حرم مطهر بنای واگذاری قبر وجود ندارد».

پایان پیام

کد خبر : 170024 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات