شهرستانک بهشت چهار فصلی در میان کوه‌ها

بهشت چهار فصلی در میان کوه‌ها، طبیعت زیبای شهرستانک

به گزارش گلونی شهرستانک روستایی از توابع آسارای کرج است. این روستا در مرز دو استان تهران و البرز قرار گرفته.  به دلیل فاصله کمی که این روستای کوچک با تهران و کرج دارد، سالانه مقصد گردشگران زیادی است.

شهرستانک بهشت چهار فصلی در میان کوه‌ها

بهاری پر گل، تابستانی سرسبز، پاییزی زرد و نارنجی و زمستانی لخت و سفید. این گوشه‌ای از تصویر زیبای طبیعت بکر شهرستانک است. جاده کوهستانی، باغ‌های میوه، کوچه باغ‌های زیبا، درخت قدیمی ارس و آثار تاریخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستاست.

 از آثار تاریخی این روستا می‌توان به خرابه‌های کاخ ناصری، قلعه دزدبند، کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه و کتیبه شهرستانک اشاره کرد. علاوه بر این اگر از کاخ ناصری به سمت شمال حرکت کنید به چشمه گل کیه می‌رسید. گل کیه چشمه زلالی است که از دل سنگ‌ها می‌جوشد و به رودخانه می‌ریزد.

هر فصلی در این روستا زیبایی‌های خاص خودش را دارد. این که در چه فصلی به این روستا سفر کنید بسته به سلیقه خودتان است.

در بهار درختان میوه گل می‌دهند و تابستان با رسیدن زرد آلو و آلبالو می‌تاز کاخ ناصری که به سمت شمال حرکت کنید، به چشمه زلالی به نام گل کیله می‌رسید.

این چشمه از زیر سنگی می‌جوشد و به رودخانه می‌ریزد.وانید از این میوه‌ها لذت ببرید. پاییز این روستای کوچک غرق رنگ می‌شود. ودر زمستان درخت‌های خشک و بی بر و زمین‌های سفید از برف منظره‌ای خاص به آنجا می‌بخشد.

برای سفر به این روستا بسته به فصلی که می‌روید بهتر است وسایل لازم را همراه داشته باشید.

خوب است بدانید در این روستا پیاده روی‌های طولانیی در انتظار خواهید داشت. پس کفش مخصوص، کرم ضد آفتاب و همراه داشتن کلاه و آب را فراموش نکنید.

برای رفتن به شهرستانک، باید از تهران به سمت کرج رانندگی کنید. بعد از کرج به سمت جاده چالوس بروید. بعد از گذشتن از آسارا و ماهان و درده، به یک دو راهی می‌رسید. تابلوی راهنما شما را به سمت شهرستانک هدایت می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 171382 ساعت خبر : 10:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات