عسل وحشی واقعا خوب است؟ ضرر ندارد؟

عسل وحشی واقعا خوب است؟ ضرر ندارد؟

به گزارش گلونی گرچه کلمه «عسل وحشی واقعا خوب است؟ ضرر ندارد؟» به تنهایی، معنای خوبی ندارد و گاهی از آن برای مواردی همچون بی‌فرهنگی و سبعیت و رفتاری غیرمتمدنانه دریافت می‌گردد اما اگر همراه با کلمه دیگری به خصوص خوراکی بکار رود، معنی «طبیعی» و ارگانیک را خواهد داد.

مثلاً اگر خرمالو در نظر شما میوه‌ای کس و ناخوشایند باشد، به محض آنکه نام خرمالو وحشی را می‌شنوید در ذهنتان میوه‌ای لاکچری و ارگانیک را تصور می‌کنید که احتمالاً از خوردنش سرباز نخواهید زد.

حال این بحث را تعمیم بدهید و برسید به «عسل وحشی» یعنی همان عسل کوهی یا عسل طبیعی که در طبیعت بر بلندای درختان جنگلی و یا در شکاف صخره‌های کوهستان و به دور از دسترس بشر و بدون حضور زنبوردار تهیه می‌گردد.

هر آنچه از خواص درمانی عسل شینده‌اید، ده‌ها برابر بیشتر برای عسل وحشی تصور خواهید کرد.

گرچه این تصور شما به دور از واقعیت نیست اما راه را برای سواستفاده سودجویان باز می‌کند.

عسل وحشی واقعا خوب است؟ ضرر ندارد؟

افراد بی‌وجدان معمولاً از عدم تخصص مشتریان برای شناسایی عسل وحشی و عسل معمولی که در کندو تهیه می‌گردد بهره می‌برند و با مخلوط کردن عسل‌ها با یکدیگر یا حتا تقلب و دروغ‌گویی عسلی غیرواقعی را به مشتری آنهم به قیمت گزاف می‌فروشند.

اما در این نوشتار نمی‌خواهم در مورد افرادی بنویسم که حتا یک بار هم جرأت پیدا نکرد‌ه‌اند از مکان‌هایی غیرقابل دسترس، عسل کوهی جمع‌آوری نمایند.

می‌خواهم در مورد افرادی بگویم که به شیوه‌ای ویران کننده و خطرآفرین برای حیات وحش، قدم در راه تهیه عسل کوهی برداشته‌اند و با ناآگاهی خود خنجری بر پیکر طبیعت وارد کرده‌اند.

در واقع چیزی که به آن «عسل» می‌گوییم، ذخیره زمستانی زنبورهایی است که در زمستان به همراه ملکه در کلونی باقی مانده‌اند و همواره برداشت عسل آنها در زمانی نامناسب اثری مرگبار برای کلونی‌شان خواهد داشت.

زیرا زنبورها با از دست دادن ذخیره غذایی با ارزش خود، مجبورند با توان بسیار بالایی کار کنند تا مجدداً این مخازن را برای ملکه و تیم همراهش پر کنند که معمولاً به دلیل به پایان رسیدن فصل گل‌دهی و نبودن شهد در این کار موفق نمی‌شوند و کلونی از بین می‌رود.

واقعاً چه قدر ارزش دارد و یا از چه بیماری لاعلاجی رنج می‌بریم که تنها راه درمانش عسل کوهی است؟

که حتا اگر آن را خریداری کنیم مطمئن نیستیم حقیقتاً کوهی باشد!

به قیمت از دست دادن طبیعتی که حیات ما وابسته به سلامت و اقتدارش است؟

تا زمانی که ما به دنبال عسل کوهی نباشیم هیچ فروشنده‌ای نیز به دنبال فروشش نیست.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 172713 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172713
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات