قطع راه ارتباطی ۸ روستای پلدختر در پی بارش شدید باران

قطع راه ارتباطی ۸ روستای پلدختر در پی بارش شدید باران

به گزارش گلونی و به نقل از مهر در دومین ماه تابستان بارش شدید و ناگهانی باران در پلدختر منجر به وارد شدن خسارت و قطع راه ارتباطی ۸ روستای این شهرستان شد.

سید حبیب الله موسوی بخشدار معمولان شامگاه شنبه اظهار داشت: بارش‌های شدید و یک دفعه‌ای در پلدختر موجب خسارت به روستاهای میانکوه شرقی بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر شد.

وی افزود: هم اکنون هر ارتباطی با این روستاها قطع شده و نیروهای امدادی در نخستین فرصت به منطقه اعزام شدند.

بخشدار معمولان گفت: به محض بررسی کارشناسان امر و حاضر در محل نسبت به تعیین میزان خسارات وارده به منطقه میانکوه شرقی بر اثر بارش باران و وزش باد شدید این میزان خسارات مجدد اعلام می‌شود.

وی افزود: بر اثر وقوع این باران غیر منتظره ۲ واحد مسکونی در شهر معمولان دچار آبگرفتگی شدند.

دهیار روستای گل گل علیا بخش مرکزی پلدختر اظهار داشت: بر اثر بارش رگباری و غیرمنتظره عصر امروز (شنبه) راه ارتباطی هشت روستای بخش مرکزی پلدختر قطع شد.

شیرمراد پرورش افزود:

این روستاها شامل گل گل علیا، باغ گل گل، کلک بیشه قهرمانی، کلک بیشه طولابی، کلک بیشه اسدی، کلک بیشه حیات خان، کلک بیشه صید محمدی و کلک بیشه دم ژلاب می‌شوند.

جمعی از اهالی روستای «کلک بیشه اسد» نیز شامگاه شنبه در تماس با خبرنگار مهر پلدختر اظهار داشتند: براثر شدت بارش‌های عصر امروز (شنبه) و باد شدید رودخانه کلک بیشه اسد طغیان کرده و موجب جاری شدن رواناب سطحی و سیلاب در روستا و عشایر میانکوه غربی شده است.

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده ‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است.

پایان پیام

کد خبر : 169804 ساعت خبر : 11:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169804
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات