لغو کنکور امسال یا برگزاری آن هنوز کسی کسی را قانع نکرده است

لغو کنکور امسال یا برگزاری آن هنوز کسی کسی را قانع نکرده است

به گزارش گلونی از شواهد پیداست که در موضوع برگزاری کنکور امسال استدلال مخالفان نتوانسته مسئولان را قانع کند.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون‌های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.

لغو کنکور امسال یا برگزاری آن

ایشان در ادامه گفته است: تبعات برگزار نشدن این آزمون فشارهای اجتماعی و روانی داوطلبان، خانواده‌ها و جامعه را افزایش خواهد داد، بنابراین باید بپذیریم آزمون‌ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

این حرف‌های معاون آموزشی وزارت بهداشت اگر در ظاهر منطقی است ولی نکاتی دارد که باید بررسی شود.

این روزها همه چیز زیر سایه کرونا قرار گرفته است. بسیاری از کارها و مناسبات تغییر کرده است و یا نیاز به تغییر دارند.

در همین وزارت بهداشت شبانه‌روز به مردم در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار می‌دهند ولی انگار موضوع آزمون‌ها از همه فعالیت‌ها جداست.

چگونه می‌شود این تعداد داوطلب و خانواده‌شان را مدیریت کرد؟ آن هم در این روزها که کرونا در مرگ و میر هر روز رکوردشکنی می‌کند.

حتی ذهن خیلی‌ها به سمت مافیای کنکور که یک‌تنه در این سال‌ها در مقابل همه کارشناسان دولتی و غیر دولتی پیروز شده‌اند.

۱۵سال است صحبت از حذف کنکور می‌شود ولی تاکنون همه تلاش‌ها بی‌فایده بوده است. کلاس‌های کنکور و ناشران کتاب‌های کمک‌درسی در این مدت به چنان گردش پولی و قدرت چانه‌زنی رسیده‌اند که حتی وزارتخانه‌ها نیز توان سرشاخ شدن با آنها را ندارند.

حالا که کسی را یارای مقابله با برگزاری این آزمون‌ها نیست، راه‌هایی چون افزایش روزهای برگزاری کنکور و تعداد حوزه‌های امتحانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری آنلاین و روش‌‌های دیگری می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد که البته از همین‌ حالا مشخص است که با مخالفت روبه‌رو می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 170021 ساعت خبر : 10:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات