واکسن و داروی کرونا چه مزیت‌هایی دارد؟

واکسن و داروی کرونا چه مزیت‌هایی دارد؟

به گزارش گلونی انگلیس، آمریکا، چین و روسیه از جمله کشور‌های پیشتاز بوده‌اند که هر یک موفقیت‌هایی را در زمینه درمان بیماری کرونا داشته‌اند. حالا روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود پیرامون واکسن ادعا کرده است اولین واکسن کرونای جهان هفته آینده در این کشور توزیع خواهد شد.

واکسن و داروی کرونا

همه کشورها مدعی تولید واکسن کرونا هستند حتا کره شمالی که زمانی اصرار داشت هیچ فرد مبتلا به کرونایی در کشورش وجود ندارد. یعنی بدون ویروس و فرد مبتلا می‌خواست واکسن کرونا را بسازد.

این خبرهای موفقیت فلان واکسن کرونا در آمریکا و بهمان دارو در اروپا و… در حالی منتشر می‌شوند که هنوز عملکرد ویروس کرونا برای پزشکان ناشناخته است.

یعنی هنوز آن‌طور که باید ویروس کووید۱۹ را نمی‌شناسند. یعنی این ویروس مدام تغییر شکل و تغییر رفتار و حتا تغییر علائم دارد.

پس چطور ممکن است برای ویروسی که هنوز ناشناخته است و مدام تغییر الگوی رفتاری دارد، واکسن تولید کرد؟ آن هم واکسنی که در شرایط معمولی برای کشف، آزمایش، تایید، تولید و توزیع آن سال‌ها زمان نیاز است.

پس ما کدام خبر را باور کنیم؟ خبر ناشناخته بودن کرونا یا خبر تولید دارو و واکسن آن را؟

بگذارید کمی بدبین باشیم. چشم و هم‌چشمی و جنگ تکنولوژیک میان کشورها شاید دلیل اصلی این عطش بی‌پایان برای تولید واکسن و داروی این بیماری باشد.

حالا تولیدش هم که نشد حداقل خبر تولیدش را تولید و پخش کنند. یعنی کشورها خودشان را می‌کشند تا بگویند ما در حوزه پزشکی و تکنولوژی در مقام اول جهان قرار داریم.

اینطور در وهله اول مردم سایر کشورها حسرت داشتن چنین حکومتی را می‌خورند و در وهله دوم مردم کشور خودشان به ادامه حیات و بقا در این کره خاکی امیدوارتر می‌شوند. واقعاً هم در این اوضاع هیچ چیز به جز امید نمی‌تواند انسان‌ها را سرپا نگه دارد.

خلاصه در این شرایط که همه کشورها با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خفن که در آن پژوهشگران با تجهیزات فوق پیشرفته در حال تلاش برای تولید واکسن و داروی کرونا هستند (که شاید خیلی از آن‌ها الکی باشد) در کشور ما هم هر روز یک دارو و واکسن برای این بیماری رسانه‌ای می‌شود.

یک روز می‌گویند هرروز ناشتا سه کیلو سیر بخورید. یک روز می‌گویند بعد از صبحانه دو کیلو خیار را رنده کنید و بخورید. یک روز می‌گویند روزی یک بار یک خرس بیاورید و بگذارید باسن‌تان را گاز بگیرد و…

بالاخره این هم یک نوع تلاش است. منتها فقط نه باعث حسرت مردم کشورهای دیگر می‌شود و نه مردم خودمان را به ادامه حیات امیدوارتر می‌کند.

پایان پیام
نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171465 ساعت خبر : 3:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171465
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات