گلونی

آتشزنه کوهنوردی و کمپینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آتشزنه کوهنوردی و کمپینگ

آتشزنه کوهنوردی و کمپینگ

آتشزنه کوهنوردی و کمپینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به گزارش گلونی یکی از پرفروش‌ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ آتشزنه‌ها هستند. آتشزنه‌هایی که در انواع و اقسام گوناگونی در بازار موجود و قابل خریداری هستند.

آتشزنه کوهنوردی و کمپینگ

اما یک آتشزنه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آتشزنه‌های مختلفی داریم که هرکدام برای کاری مناسب هستند. برخی آتشزنه‌ها برای کوهنوردی مناسب هستند، برخی برای کمپینگ و برخی برای طبیعت‌گردی‌های یک روزه.

انواع مختلف آتشزنه‌ها نیز عبارتند از الکل (مایع و جامد)، کپسول‌های گازی، ژل‌های آتشزنه و…

خیلی از طبیعت‌گردها هم هستند که از بنزین برای روشن کردن آتش استفاده می‌کنند. اما هرکدام از این آتشزنه‌ها یک ایراد کلی دارند.

الکل اگر مایع باشد کمی جاگیر است و مناسب کوهنوردی نیست و فضای کوله پشتی کوهنورد را اشتغال می‌کند.

نوع جامدش هم خیلی در تسریع شعله‌ور شدن آتش قوی نیست. کپسول‌های گازی هم که بیشتر به درد روشن کردن یک زغال برای قلیان می‌خورند.

ژل‌های آتشزنه هم واقعا در روشن کردن آتش تاثیر خاصی ندارند. خودشان می‌سوزند ولی چوب را نمی‌سوزانند.

می‌ماند بنزین که هرچه از خطراتش بگوییم کم گفتیم. از طرفی بنزین به شدت فرار است و کافی است چند دقیقه درب بطری آن باز باشد تا تمام آن از بین برود.

اما ما برای شما یک پیشنهاد شگفت‌انگیز داریم. بیایید کمی هم برای محیط زیست دل بسوزانیم و تا حد ممکن در طبیعت آتش روشن نکنیم.

تمام آتش‌سوزی‌های بزرگ که منجر به نابودی هزاران اصله درخت و مرگ و میر حیوانات بی‌گناه می‌شود دلیلش همین آتش روشن کردن ما در طبیعت است.

بیایید یک ساندویچ ساده و سالم درست کنیم و در دل طبیعت نوش جان کنیم. چای را هم با فلاسک ببریم و کباب را هم بگذاریم برای یک کبابی داخل شهر.

باور کنید وقتی در لابه‌لای درختان و کنار رودخانه به این فکر می‌کنید که با این کارتان هزاران موجود زنده دیگر هم حق حیاتی دوباره پیدا کردند بدون شک لذتی بیشتر از خوردن جوجه کباب نیم سوخته و نیم پخته حس خواهید کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل