آهنگ قسم به حنجره ات در شب تولد استاد محمدرضا شجریان منتشر شد

آهنگ قسم به حنجره ات در شب تولد استاد محمدرضا شجریان منتشر شد

قطعه «قسم به حنجره‌ات» به مناسبت تولد محمدرضا شجریان (اول مهر ماه)، ضبط شده و به علاقمندان موسیقی ملی ایران تقدیم می‌شود.

به گزارش گلونی، قطعه «قسم به حنجره‌ات» یکی از ترک‌های آلبومی به همین نام است. ساخت این آلبوم بر اساس ترانه‌های تازه‌ای از محمدعلی بهمنی، با صدای علیرضا شفائی و آهنگسازی پیمان خازنی آغاز شد.

برای دانلود این آهنگ کلیک کنید

آهنگسازی این پروژه از سال گذشته آغاز شد. همچنین ضبط بخشی از این رپرتوار در هفته‌ گذشته با حضور چند تن از هنرمندان در استودیو هنر کلید خورد که در نتیجه به ساخت نخستین قطعه از این مجموعه؛ یعنی «قسم به حنجره‌ات» ختم شد.

علیرضا شفایی با انتشار آلبوم «خیال آمدنت» خود را به جامعه موسیقی معرفی کرد و تاکنون با انتشار چند تک آهنگ به کار خود ادامه داده است.

از پیمان خازنی نیز تاکنون آلبوم‌هایی مانند پریچهره، همهمه‌ کاشی‌ها، به یاد من باش، شوخی و چند اثر دیگر اشاره کرد.

آهنگ قسم به حنجره ات اثری از پیمان خازنی

محمدرضا شجریان، یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد.

خواندن را از کودکی با همان لحن کودکانه آغاز کرد. از کودکی، با توجه به استعداد و صدای خوبش، تحت تعلیم پدر، که خود قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد.

در سال ۱۳۳۱، برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش شد. وی در سال ۱۳۳۸ به دانش‌سرای مقدماتی در مشهد رفت و از همان سال برای نخستین بار با یک معلم موسیقی آشنا شد.

پس از دریافت دیپلم دانش‌سرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به تدریس مشغول شد و در این زمان با سنتور آشنا شد و فراگیری این ساز را نزد جلال اخباری شروع کرد.

وی در سال ۱۳۴۹، درجهٔ ممتاز را در خوشنویسی به دست آورد.

پایان پیام

کد خبر : 177652 ساعت خبر : 5:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177652
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات