تنگه دارانداش زنوز آذربایجان شرقی مخصوص آن‌ها که به دنبال هیجان در طبیعت هستند

تنگه دارانداش زنوز آذربایجان شرقی مخصوص آن‌ها که به دنبال هیجان در طبیعت هستند

به گزارش گلونی برخی از تنگه‌های ایران مناسب طبیعت‌گردانی‌ است که می‌خواهند سفری هیجان‌انگیز به عمق صخره‌ها و کوه‌ها داشته باشند. سفری که تا مدت‌ها خاطره‌اش را مرور کنند و هر بار از یادآوری‌اش لذت ببرند.

تنگه دارانداش یکی از همین مناطق است. جایی که باید با تجهیزات مناسب صخره‌نوردی و فرود از آبشاری بلند وارد شوید و بعد با خیالی آسوده به ماجراجویی بپردازید.

تنگه دارانداش زنوز

این تنگه، آبشاری با ارتفاعی بلند دارد که برخی از افراد حرفه‌ای فرود از آن را تجربه می‌کنند. همچنین صخره‌ها و دیواره‌هایی بلند برای آنها که می‌خواهند صخره‌نوردی کنند.

این تنگه در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و بسیار دیدنی است. در سفر به این ستان دیدن تنگه دارانداش را فراموش نکنید. البته اگر تجهیزات ایمنی به همراه دارید.

طبیعت همان‌قدر که زیبا و چشم‌نواز است می‌تواند خطرناک باشد. برای این‌که خاطره‌ای خوش از گشت و گذار در طبیعت داشته باشیم، بهتر است قبل از رفتن به هر منطقه اطلاعت کاملی از آن محل به دست آوریم و بعد در صورت نیاز با تمام تجهیزات ایمنی برویم.

دارانداش روستایی در ۲۴ کیلومتری شهرستان زنوز واقع در استان آذربایجان شرقی است. شهرت آن به‌ خاطر وجود دالان‌های آبرو زیبایی است که در مسیر رودخانه در اثر فرسایش بوجود آمده است.

برای رسیدن به این منطقه باید از مسیر تبریز مرند زنوز و زنوزاق دارانداش گذر نمایید در ضمن داشتن تجهیزات از جمله طناب و نردبان و همچنین راهنمای آشنا به سنگ نوردی ضروری است.

پس از عبور از روستای دارانداش وارد دره رودخانه می‌شوید. حدودا دو ساعت به طول می‌انجامد و بعد از آن در مسیر عکس حرکت آب حرکت کرده و پس از ۲۰دقیقه به دالان‌های سنگی می‌رسد.

طی این مسیر با کمک نردبان و طناب البته در دو یا سه منطقه، حدودا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. بعد از عبور از این منطقه به قسمت‌های بالا دست رودخانه رسیده و از انجا به جاده برمی‌گردیم.

دره دارانداش به گفته اهالی روستای هریس (هوروز) دره گورچینلیق هم نامیده می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176365 ساعت خبر : 6:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176365
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات