تنگه میشینه مرگ جایی برای لذت بردن از طبیعت برای پایتخت نشینان

تنگه میشینه مرگ جایی برای لذت بردن از طبیعت برای پایتخت نشینان

به گزارش گلونی چند روز تعطیلی کافی است تا اکثر پایتخت‌نشین‌ها به سمتی خوش آب و هوا و دور از شلوغی و آلودگی بروند.

در این سفر، بعضی تصمیم ‌می‌گیرند نزدیک‌ترین مسیر را نتخاب کنند و وقت‌شان را بیشتر در طبیعت بگذرانند، تا جاده و راه طولانی و گاهی پرترافیک. فیروزکوه یکی از مناطقی است که به‌خاطر نزدیکی به تهران، مقصد مناسب و پرطرفداری است.

در نزدیکی فیروزکوه روستای لزور با تنگه‌ای زیبا و دیدنی به نام میشینه مرگ قرار دارد. اما چرا این نام؟ داستان‌های متفاوتی از دلیل نامگذاری این تنگه وجود دارد.

تنگه میشینه مرگ جایی برای لذت بردن از طبیعت

برخی می‌گویند قسمت اول (میشینه) به‌خاطر وجود مجسمه‌های میش‌هایی است که در اطراف وجود دارد و قسمت دوم (مرگ) به‌خاطر رودی است که اگر پرنده‌ها از آب آن بخورند می‌میرند.

عبور از این تنگه که در کنار خود آبشارها و رودخانه‌ های زیبایی دارد. بهتر است صبح زود را برای شروع راه انتخاب کنید.

برای دسترسی به مسیر این تنگه باید از ۱۰ کیلومتری فیروز کوه وارد یک سه راهی که در قسمت چپ جاده وجود دارد شوید و سپس به سمت ضلع شمالی حرکت کنید.

در این قسمت یک پمپ بنزین با نام نمرود و یک تابلوی خوشامدگویی خواهید دید. اگر این مسیر را ۲ کیلومتر ادامه دهید به روستای لزور خواهید رسید.

گذر از سنگ‌های بزرگ و پستی بلندی‌های راه، کمی نیاز به مهارت دارد. اگر راه را به خوبی بلد نیستید بهتر است یک راه بلد به همراه‌تان باشد.

بهتر است لباس مناسب بپوشید، چراکه برای عبور از بعضی قسمت‌‌ها باید از رودخانه بگذرید و تا زانو در آب فرو روید. انتهای تنگه لزور یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد.

چشم‌انداز آن فوق‌العاده است و اگر دوربین عکاسی به همراه داشته باشید سوژه‌های نابی برای عکاسی در آن قسمت وجود دارد.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176360 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176360
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات