گلونی

روز فوریت های پزشکی و اورژانس اصالتی به تاریخ طبابت دارد

روز فوریت های پزشکی و اورژانس

روز فوریت های پزشکی و اورژانس اصالتی به تاریخ طبابت دارد

روز فوریت های پزشکی و اورژانس اصالتی به تاریخ طبابت دارد

پیشاهنگان سلامت، پیش‌گامان درمان

به گزلرش گلونی محمدرضا ظفرقندی نوشت: روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس، اصالتی به تاریخ طبابت، سلامت و حتی پیشگیری علم پزشکی دارد.

روز فوریت های پزشکی و اورژانس

هنگامی که امیدها رو به افول و دیدگان همراه یک بیمار بدحال به راه دوخته شده تا فریادرسی فرا رسد، این تکنسین‌های مرکز فوریت‌های شهرند که به عنوان پیشاهنگ امید به زندگی بر بالین بیمار حاضر شده و با هر حرکت خود چراغی را در دل بیمار و همراهان روشن می‌سازند.

اینان چون سوارانی سپیدپوش در دل غبار خشمگین ناملایمات بیماری فرا می‌رسند و بدون هیچ چشمداشت، نویدبخش سلامتی و صحت برای بیمار و همراهان هستند.

سخت‌ترین لحظات را این سواران بی‌منت تجربه می‌کنند تا لحظات بیمار سهل و آسان شود و شاید به جرات بگویم این یکی از دشوارترین ماموریت‌های کادر درمان در نظام سلامت جهانی است.

من این روز پرشکوه را محضر همکارانم در مرکز فوریت‌های کشور این پیشاهنگان سلامت و پیشگامان سلامت تهنیت عرض کرده برای همه آنها در این روزگاران سخت مقابله با ویروس کرونا آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹

گفتنی است روز 26 شهریور ماه به نام روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نام‌گذاری شده است.

تلاشگران عرصه فوریت‌های پزشکی در بیشتر مواقع اولین کسانی هستند که بر بالین مصدومین و نیازمندان دریافت خدمات درمانی اورژانسی حاضر می‌شوند و حفظ حیات آنان را بر عهده می‌گیرید که نشان از اهمیت والای خدمت آنها و جایگاه ارزشمند اورژانس است.

کسانی که برای ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعین، همواره خود را به دانش روز، مهارت‌های فنی و اخلاق حرفه‌ای آراسته و با احساس مسئولیت و رسیدن بر بالین بیماران در سریعترین زمان ممکن به عنوان فرشتگان نجات، حلاوت نجات جان انسان‌ها را با عمق وجودشان احساس نموده‌اند و زندگی دوباره را به ارمغان می‌آورند.

بیست و ششم شهریور ماه  فرصتی برای قدردانی از بزرگوارانی است که سختی‌های بسیار را بر خود و خانواده‎های‎شان هموار می‎کنند تا هموطنان نیازمند در کوتاه‎ترین زمان به مراکز درمانی رسانده شوند و سلامت خویش را بازیابند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل