گلونی

سیل شهر تالش کپی برابر اصل سیل لرستان

سیل شهر تالش

سیل شهر تالش

سیل شهر تالش کپی برابر اصل سیل لرستان

به گزارش گلونی مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان گیلان، بارش باران از روز گذشته در استان از غرب گیلان آغاز شد و به مرور با افزایش بارندگی‌ها شاهد وقوع سیل در برخی نقاط غرب استان گیلان بودیم.

سیل شهر تالش کپی برابر اصل سیل لرستان

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

شاید تصور کنید سیل گیلان با سیل لرستان و خوزستان متفاوت است و مسئولان گیلان چون شهر باران‌خیز هستند و به بارندگی عادت دارند بهتر می‌توانند سیل را مدیریت کنند؛ اما تصاویر و فیلم‌های ارسال شده از تالش نشان می‌دهد سیل در کشور ما یک مدل رفتار می‌کند، مردم یک مدل ضرر می‌کنند، ساختمان‌ها و پل‌ها و اماکن یک مدل تخریب می‌شوند، خیابان‌ها یک مدل زیر آب می‌روند و…

چرا؟ چون مدیریت در کشور ما یکی است، یکسان است و طبق یک اصول اجرا می‌شود.

پل‌ها در شهرهای مهم جهان آخرین سازه‌هایی هستند که ممکن است تخریب شوند.

اما در کشور ما اولین سازه‌هایی که با یک بارندگی نابود می‌شوند همین پل‌ها هستند.

در تالش دقیقا همان اتفاقی افتاد که در لرستان روی داد. یعنی تخریب پل‌ها و قطع شدن راه دسترسی شهروندان به قسمتی از شهر.

در تالش هم با وجود پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی معابر اما تمهیدی برای هدایت آب سیل اندیشیده نشد و همین بی‌تدبیری باعث تخریب پل‌ها و درنتیجه قطع دسترسی مردم شد.

گفتنی است بارش باران در شهرستان‌های آستارا به‌ویژه در گردنه حیران، شهرستان تالش به‌ویژه در بخش اسالم، رضوانشهر، ماسال بیش از سایر مناطق استان گزارش شده است.

نکته عجیب اما این بود که مدیرکل مدیریت بحران گیلان، تغییرات آب و هوایی را عامل اصلی وقوع چنین حجم از بارندگی ها دانست و خاطرنشان کرد: نمی توانیم مانع از وقوع این پدیده ها شویم و تنها باید آمادگی خودمان را برای کاهش میزان خسارت جانی حفظ کنیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل