صنعت خودروسازی ایران هر روز جذابتر از دیروز؛ این بار پارس خودرو و تندر
به گزارش گلونی در صنعت خودروسازی ایران هیچچیزی بعید نیست.
از ثبت نام یک خودرو و پیشنهاد خرد کردن آن به چند خودروی ارزانتر، تا تحویل خودرویی که امکان پلاک شدن ندارد!
خودروسازی ما هر بار شگفتانهای جذاب برای متقاضیان رو میکند و ما در حالی که مطمئن هستیم این یکی دیگر آخرش است و از این بدتر نمیشود، اتفاقی میافتد که میگوییم «صد رحمت به قبلی.»
بگذارید شگفتانه شرکت پارسخودرو به برخی از مشتریانش را برایتان تعریف کنم
ماجرا از آنجا شروع شد که این شرکت اعلام کرد بهخاطر شرایط تحریم نمیتواند به افرادی که پارس تندر ثبت نام کردهاند، خودرو را تحویل دهد.
این شرکت به مشتریانی که در تاریخ هشت اسفندماه سال ۹۶ ثبتنام کرده بودند گفت میتوانند پارس تندر را با خودروی دیگری تعویض کنند.
آنها هم که مایل نیستند، بمانند تا زیر پایشان علف سبز شود.
برخی از مشتریان، تصمیم گرفتند بمانند تا بینند چه میشود و علفی سبز خواهد شد یا نه.
از آنجایی که هر چه ماندند خبری نشد و کمکم علفها از زیر پا به فرق سرشان رسید، تصمیم گرفتند شکایت کنند بلکه صدایشان به جایی برسد.
بعد از مدتی مدید (بیست و شش ماه بعد)، پارسخودرو که دید اینها از رو نمیروند، گفت: «بیایید ماشینهاتون آمادهست.
اینا ته انبار جا مونده بودن تازه پیداشون کردیم.» و خودروها را به نمایندگی تحویل داد.
مشتریها هم با کلی خوشحالی و احساس غرور از به نتیجه رسیدن صبرشان همراه با اندکی شکایت، و همینطور گرفتن جریمه تأخیر از شرکت، رفتند تا خودرویشان را تحویل بگیرند.
اما بعد از اینکه متوجه شدند این خودرو اصلاً پلاک نمیشود برای چند دقیقه تاکسیدرمی شدند.
صنعت خودروسازی ایران هر روز جذابتر از دیروز
ماجرا از این قرار است که خودروها از شرکت خارج شده و به نمایندگیها فرستاده میشوند.
اما پلیس اعلام میکند این ماشینها استانداردهای لازم امسال (استاندارد یورو پنج) را ندارند، پس نمیتوانیم پلاک کنیم.
حالا بماند که چطور پراید و تیبا و امثال اینها را پلاک میکنند. یعنی باور کنیم پراید استاندارد یورو پنج داشت؟!
حالا از شرکت اصرار که بیایید ماشینتان را بگیرید، از مشتری انکار که کجا بردارم خودروی بدون پلاک را ببرم.
هنوز هم معلوم نیست قرار است چه شود.
خودروها در پارکینگ نمایندگی ماندهاند معطل، ماشینهایی که نه شرکت میخواهدشان و نه مشتری.
احتمالاً همه باید بمانند تا زیر پایشان علف سبز شود و بالاخره یکی به نتیجه برسد.
اما نکته جذابتر این ماجرا اتفاقی است که یکی از همین مشتریان تعریف میکند.
او میگوید: «تا حالا سه بار از کارخانه پارس خودرو به من زنگ زدهاند و پرسیدهاند که آیا از تحویل خودرو راضی هستید؟ من هم عین سه بار گفتهام هنوز تحویل نگرفتهام قربان.»
آقای پارس خودرو، اجازه بدهید ماشین را پلاک شده تحویل بگیرد، بعد اصلاً حضوری با گل و شیرینی خدمت میرسد از شما تشکر میکند.
ما که نمیدانیم چه میشود، تقریباً مطمئن هستیم خود خودروسازها هم نمیدانند قرار است چه بشود و اصلاً دارند چه کار میکنند؟
آقای وزیر صمت، به نظرتان لازم نیست کمی به اوضاع شرکتهای خودروسازی سر و سامانی دهید و حرفهای مشتریان را بشنوید؟
این افراد قصد نداشتند برای خود باقیات صالحات بگذارند و ماشین را برای نوههایشان بخرند.
میخواستند خودشان از آن استفاده کنند. اما با این اوضاع معلوم نیست چه زمانی به دستشان میرسد و اصلاً به دستشان خواهد رسید؟
چه کسی پاسخگوی این همه معطلی و بلاتکلیفی مردم است؟
امیدواریم در انتها همه کاسهکوزهها سر مشتریان بیچاره نشکند و نگویند «دندتان نرم، میخواستدید همان اول با خودروی دیگر معاوضه میکردید!»
پایان پیام
نویسنده: راضیه حسینی