گلونی

وبینار دوستی خاله خرسه برگزار شد؛ کدام حیوانات را می‌شود در خانه نگهداری کرد

وبینار دوستی خاله خرسه

وبینار دوستی خاله خرسه

وبینار دوستی خاله خرسه برگزار شد

نکته: لطفا برای لود شدن ویدئو به پایین این برگه بروید و روی «خروج از نسخه موبایل» بزنید تا بتوانید ویدئوها را ببینید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سه‌شنبه 18 شهریور ماه 1399 راس ساعت 21 وبیناری با عنوان «دوستی خاله خرسه» و با موضوع حیوانات حیات وحش در اسارت برگزار شد.

حیواناتی که در معرض انقراض هستند و گاهی برای خرید و فروش و عرضه و تقاضای برخی از مردم در خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

وبینار دوستی خاله خرسه

آپارات گلونی را دنبال کنید

آرشیو وبینارهای گلونی را ببینید

آقای علیرضا شهرداری کارشناس حیات‌وحش درباره حیواناتی که باید در طبیعت باشند اما برخی از ما برای علاقه و خوش‌آمد خودمان آنها را در مکانی غیر از حیات‌وحش اسیر می‌کنیم، صحبت کرد و از مشکلات زیادی گفت که در این اسارت برای حیوانات به وجود می‌‌آید.

در این وبینار درباره گونه‌های حیواناتی صحبت شد که محل زندگی‌شان در طبیعت و زیستگاه مخصوص به خودشان است و اگر حیوانی را از زیستگاه اصلی خود دور کنیم و به جایی دیگر ببریم به گونه‌ای مهاجم در منطقه تبدیل خواهد شد و مشکلات بزرگی را به وجود خواهد آورد.

در طول سال‌ها بسیاری از مردم برای نگه‌داشتن حیوانات محبوب خودشان در محل زندگی و دور از طبیعت، باعث از بین رفتن و کم شدن گونه‌های این جانداران شده‌اند.

مثل پرنده‌ای محبوب به نام کاسکو یا همان طوطی خاکستری آفریقایی. محل زندگی این حیوان در جنگل‌های آفریقاست، اما ما به‌خاطر خودخواهی خودمان این پرنده را اسیر کردیم و حالا در خطر انقراض قرار گرفته است.

برخی از شرکت‌ کننده‌ها در این وبینار دغدغه آموزش به کودکان در این زمینه و لزوم توجه آنان به حیات وحشی که در معرض خطرات بسیاری است را مطرح نمودند. دغدغه‌ای که بسیار درست است و بهترین راه برای حفظ حیات وحش و محیط‌زیست پرورش نسلی است که خود بهترین حافظان طبیعت باشند.

در این رابطه کارشناسانی هستند که می‌توانند ما را کمک کنند و البته نباید از کتاب و تأثیر بسیار خوبی که بر کودکان می‌گذارد غافل بود.
در پایگاه خبری گلونی بخشی با نام معرفی کتاب کودک داریم که در زمینه محیط‌زیست و حیات‌وحش کتاب‌هایی را معرفی کرده‌ایم.

«نامه‌های گاندو تمساحی از سیستان و بلوچستان»، «بیرون و ماهی‌های عاشق»، «کبوترباشی و زرافه‌های پرنده»، «عملیات نجات اردک» و کتابی با نام «جانداران در خطر نابودی» می‌توانند برای کودکان‌مان و آشنایی آنها با محیطزیست و حیوانات حیات وحش بسیار مفید باشند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل