اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست و بهترین اتاق فرار ایران کجاست؟

آشنایی با اتاق فرار یا اسکیپ روم

به گزارش گلونی یکی از تفریحاتی که این روزها در بین جوانان در حال رشد است اتاق‌های فرار یا اسکیپ روم‌ها هستند.

این سبک بازی‌ها مبتنی بر ترس، هیجان و حل معما هستند. شما به همراه دوستان خود وارد یک اتاق می‌شوید و با حل معماهای بسیار باید از آن خارج شوید که در اکثر اتاق فرارها چند اتاق تودرتو قرار داده شده است.

آشنایی با اتاق فرار یا اسکیپ روم

در حین حل معماها شما با ترس‌هایی نیز روبه‌رو خواهید شد.

ترس‌ها عموما از طریق مجسمه و ماکت بازسازی می‌شوند اما در بسیاری از اتاق فرارها بازیگر که اصطلاحا به آن اکتر گفته می‌شود نیز حضور دارد.

یک بازیگر زنده که قرار است با حرکاتش شما را بترساند و به بازی هیجان تزریق کند.

معمولا اتاق فرارها محدودیت زمانی دارند. یعنی شما فقط در یک بازه زمانی خاص فرصت دارید خود را از آن اتاق برهانید. این محدودیت زمانی بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم بسته به تعداد و پیچیدگی معماها متغیر است.

اتاق‌های فرار هرکدام یک سناریو دارند. یعنی شما در قالب یک داستان قرار می‌گیرید و وارد اتاق فرار می‌شوید.

گاهی به عنوان چند جوان وارد کلبه‌ای ترسناک در جنگل می‌شوید، گاهی وارد یک بیمارستان مخوف می‌شوید. گاهی به دهه پنجاه میلادی می‌روید و…

در ابتدای سانس سناریو برای شما تعریف می‌شود و قوانین اتاق فرار نیز به شما اعلام می‌شود. گاهی در حل معماها به مشکل می‌خورید که از طریق صوت یا پیامک یا مانیتور به شما راهنمایی‌هایی ارسال می‌شود.

مجموعه‌داران از طریق دوربین و میکروفون تمام حرکات شما را زیر نظر دارند و در صورت لزوم به شما کمک می‌کنند.

بردن ساعت و گوشی و فندک و… به داخل اتاق‌های فرار ممنوع است و شما می‌توانید لوازم خود را در یک کمد قرار دهید و کلیک آن را با خود همراه داشته باشید.

اگر بیماری قلبی دارید از حضور در این بازی خودداری کنید چون در ابتدا شما تعهدنامه‌ای را امضا می‌کنید که هر اتفاقی بر عهده خود شماست و مجموعه هیچ مسئولیتی در قبال اتفاقات ندارد.

تجربه‌هایی از این بازی

برین گیم سنتر تجریش

فاطمه: تجربه شخص من در اتاق‌های فرار مجموعه برین گیم سنتر در میدان تجریش و در خیابان غلام جعفری است،

این مجموعه هشت اتاق فرار با سناریوها و دکورهای متفاوت دارد و تنوع اتاق‌ها به گونه‌ای است که بتواند نظر اشخاص را تامین کند:

در این اتاق‌ها به تنهایی یا به همراه دوستان و یا هم تیمی‌های خود وارد یک داستان معمایی شبیه‌سازی شده از واقعیت می‌شویم و طی بازی با حل معمای هر قسمت و رویارویی با اتفاقاتی که قرار است در آن داستان بیفتد و برای ما ناشناخته است، حس حضور در فضای واقعی و کشف ماجرا را تجربه می‌کنیم.

با یافتن هر سرِ نخ و باز شدن هر قفل، هیجان، ترس و شادی را توامان کشف می‌کنیم و هم زمان تجربه‌ی تفکر تیمی، کار گروهی و مهارت برقراری ارتباط با دیگران را هم، در طی تلاش برای بیرون آمدن از اتاق به دست می‌آوریم.

کاوه: یکی از دوستانم من را برای تولدش به اتاق فرار دعوت کرد. ۲۰ دقیقه طول کشید تا اتاق را آماده کنند. با هفت تا از دوستان وارد اتاق شدم. اتاق خیلی کوچک با تعداد زیادی پوستر از تصاویر رئیس جمهورهای دنیا  روی دیوار یک کتابخانه و یک میز.

ما باید یک الماس را پیدا می‌کردیم.

چهارتا از بچه ها رفتند سمت میز، روی آن چند تصویر بود و پشت بعضی‌شان شماره نوشته بود. بعد رفتند سمت مجسمه ها در طبقات کتابخانه. پشت مجسمه‌ها هم عدد نوشته بود.

شماره‌های سه مجسمه با سه تا تصویر روی میز مطابقت داشتند.

یکی از مجسمه‌ها را برداشتند صدایی آمد، یکی از بچه‌ها مسخره بازی در آورد دست به کتابخانه زد.

کتابخانه خود به خود چرخید. روی دیوار یک در با قفل بود. حالا باید دنبال کلید می‌گشتیم….

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 175295 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175295
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات