تنگه شیرز تابلوی چند میلیون ساله هنرمندی خداوند در دل طبیعت لرستان

تنگه شیرز تابلوی چند میلیون ساله هنرمندی خداوند در دل طبیعت لرستان

به گزارش گلونی اگر روزی خواستید هنرمندی خداوند را در بخشی از کره زمین جستجو کنید که ترکیبی از تمام مخلوقات بکر، لطیف و زیبای خداوند شامل جنگل و کوه و رودخانه باشد، گلونی «تنگه شیرز» را به شما پیشنهاد می‌دهد.

تنگه شیرز یکی از زیبایی‌های طبیعت‌ است که در ایران و در استان لرستان جای گرفته است.

شیرز یادگاری چند میلیون ساله‌ای است در دل کوه‌های زاگرس.

تنگه شیرز تابلوی هنرمندی خداوند

برای دانستن اطلاعات علمی درباره شیرز اینجا را بخوانید

شیرز شگفت‌انگیز است، با هندسه ویژه صخره‌هایش، با پدیده‌های زمین‌ساختاری کم‌ نظیرش و با سنگ‌هایی که در دوران سوم زمین‌شناسی و یا مزوزوییک در محیط دریایی روی هم نهشته شده‌اند.

شیرز زیبا است، زیرا جایی است که مثل هیج جا نیست!

این جاذبه طبیعی در بخش «زردلان» و در منطقه‌ای به نام «اولاد قباد» قرار دارد. دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تند و تیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

شکل خاص ناشی از فرسایش سنگ‌ها، آب زلال و پوشش گیاهی و جنگلی بکر و کوه‌هایی با چهره عجیب و غریب، طبیعت بسیار زیبا و دل‌انگیز و در عین حال اعجاب‌آوری به دره شیرز داده ‌است.

تنگه شیرز در کوهدشت استان لرستان واقع شده است. فاصله کوهدشت تا خرم‌آباد ۸۶ کیلومتر است و از کوهدشت نیز تا تنگه ۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد.

البته مسیر ساده‌تر از اتوبان قم به اراک و بروجرد و سپس خرم‌آباد است. از خرم‌آباد نیز می‌توانید خودتان را به روستا‌های نامجو و اولاد قباد برسانید.

۲ کیلومتر آخر راه، خاکی است. این مسیر به پارکینگی می‌رسد که در کنار مجتمع شیلات قرار گرفته و این نقطه آخر مسیر رانندگی است. از اینجا به بعد دیگر خودتان می‌مانید و مناظر عجیب و شگفت‌انگیز و پای پیاده!

طول این تنگه چند کیلومتر است و رود کوچکی از میان آن عبور می‌کند بنابراین بهترین کار این است که کوله‌پشتی را بردارید، کفش مناسب به پا کنید و به دل تنگه بزنید.

برای عبور از این تنگه لازم نیست کوهنورد حرفه‌ای باشید و یا زیاد به کوه رفته باشید. تنها لازم است طبیعت را دوست داشته باشید و کفش مناسب به پا داشته باشید زیرا سنگ‌های کف رودخانه تیز هستند.

در بخش پایین دست رودخانه نیز ماهی زیاد است پس اگر تجربه گرفتن ماهی قزل‌آلای رودخانه‌ای را دوست دارید، حتماً قلاب ماهی‌گیری نیز به همراه داشته باشید.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 175960 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175960
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات