تنگه چاکرود رودسر حریف کاربلد و حرفه‌ای می‌طلبد

تنگه چاکرود رودسر حریف کاربلد و حرفه‌ای می‌طلبد

به گزارش گلونی گیلان استانی، سرسبز، با طبیعتی بسیار زیباست. شهرهای این استان پر از مناطقی است که برای تفریح و لذت بردن از طبیعت مناسب هستند.

اما گوشه‌ای در همین استان باصفا و زیبا، منطقه‌ای وجود دارد که کمی متفاوت‌تر از باقی جاهاست.

منطقه‌ای مخصوص حرفه‌ای‌ها و کاربلدها. تنگه چاکرود در رودسر منطقه‌ای خاص با صخره‌ها و آبشارهایی است که اصلاً مناسب افراد عادی نیست و حریف کاربلد می‌طلبد.

تنگه چاکرود رودسر حریف کاربلد و حرفه‌ای می‌طلبد

این تنگه گاهی چنان مسیر عبور را باریک می‌کند که هیچ روزنه‌ای برای نور باقی نمی‌گذراد و صخره‌نوردان مجبور به استفاده از هدلامپ می‌شوند.

در قسمتی دیگر، چالش جدیدی برای طبیعت‌گردان آماده می‌کند. آن هم عبور از حوضچه‌هایی است که اگر شناگر ماهری نباشید نمی‌توانید از این مرحله به راحتی گذر کنید. آبشارهای بلند هم قسمتی دیگر از ماجراجویی است.

این تنگه برای افراد عادی که می‌خواهند بی‌دردسر ساعاتی در گوشه‌ای از طبیعت زیبای شمال بنشینند و چای بنوشند، اصلاً مناسب نیست.

فقط حرفه‌ای‌های صخره‌نوردی، آبشارنوردی و شنا، با تمام تجهیزات ایمنی می‌توانند وارد تنگه چاکرود شوند و از یک سفر هیجان‌انگیز به عمق طبیعت لذت ببرند.

به سمت رودسر می‌رویم و مسیرمان را تا روستای طیولا ادامه می‌دهیم. پس از طی کردن مسیری زیبا به ابتدای تنگه چاکرود خواهیم رسید، جایی که کم‌کم دیواره‌های آن شروع به تنگ‌تر شدن می‌کنند. حتی گاهی مانع رسیدن نور خورشید به اعماق تنگه می‌شوند.

تنگه چاکرود از جنوب (حوالی روستای پرمکوه) آغاز شده و به سمت شمال (روستاهای بالا طیولا و پایین طیولا) می‌رسد.
به گفته برخی منابع در نهایت آب آن به دریای کاسپین ریخته می‌شود.

تنگه از دو مسیر فرعی و یک مسیر اصلی تشکیل شده و پر از آبشارها و حوضچه‌های بزرگ صخره‌ای پر آب است.

وقتی پیمایش را آغاز می‌کنید ابتدا از مسیر فرعی وارد می‌شوید. سپس چند فرود حسابی از آبشارها را تجربه می‌کنید و سپس وارد مسیر اصلی خواهید شد.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 176352 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176352
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات