خانه های نیمه کاره معمولان روی دست سیل زدگان در آستانه فصل بارش

خانه های نیمه کاره معمولان روی دست سیل زدگان در آستانه فصل بارش

سیل‌زدگان بهار ۹۸ در شهر معمولان به‌دلیل اتمام تسهیلات و گرانی، توانایی تکمیل‌کردن واحدهای مسکونی خود را ندارند و منازل نیمه‌کاره در آستانه فصل بارش‌ها روی دست مردم مانده است.

به گزارش گلونی از تسنیم از پلدختر، در سیل ویرانگر فروردین ماه ۹۸ حدود ۳۵ درصد شهر معمولان زیر آب رفت و ده‌ها نفر برای ماه‌ها زیر چادرهای هلال احمر زندگی کردند، ۸۲۱ واحد روستایی و ۲۵۹ واحد شهری در بخش معمولان در این سیل تخریب شدند.

بنیاد مسکن استان اردبیل بعد از چند ماه از سیل در بخش معمولان مستقر و بازسازی منازل را شروع کرد و سایت ۱۰هکتاری را برای سیل‌زدگانی که در حریم رودخانه کشکان قرار داشتند در نظر گرفت و کسانی که بیشترین آسیب را در سیلاب فروردین ماه ۹۸ متحمل شده بودند به این سایت منتقل شدند.

از روزهای پُرآشوب سیل و سرگردانی مردم شهر معمولان حدود ۱۷ ماه گذشته اما آثار آن سیلاب و خرابی هنوز پابرجاست و علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته هنوز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان تکمیل نشده است تا در آنها ساکن شوند.

خانه های نیمه کاره معمولان

سایت سیل‌زدگان معمولان دارای ۲۳۰ قطعه و ۲۵۹ واحد مسکونی است که از این ۲۵۹ واحد فقط ۳۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است و بقیه واحدها بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند‌ و معابر، جداول و خیابان‌های این سایت هنوز خاکی است.

بعد از گذشت ۱۷ماه از سیل که به سایت سیل‌زدگان معمولان وارد می‌شویم ساخت‌وساز منازل مسکونی به‌سبب اتمام تسهیلات متوقف شده است و سیل‌زدگان به‌سبب تورم و گرانی توانایی تکمیل منازل را ندارند و سیل‌زدگان به تسهیلات جدید نیاز دارند تا بتوانند واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند و در آن مستقر شوند‌ این در حالی است که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان طی روزهای گذشته در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها پایان بازسازی مناطق سیل‌زده معمولان را اعلام کرد که همین موضوع سبب ناراحتی سیل‌زدگان و تشویش آنها شده است.

به‌گفته معاون عمرانی استاندار لرستان برخی زیرساخت‌های ایجادشده در سایت معمولان به‌صورت فنی اجرا نشده است که باید اصلاح شود.

نواقص سایت مسکن سیل‌زدگان معمولان برطرف شود

گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان با اذعان به اینکه سایت سیل‌زدگان پلدختر و معمولان دارای نواقصی است که باید برطرف شود اظهار داشت: پیمانکاری که اجرای زیرساخت‌های سایت سیل‌زدگان شهر معمولان را به‌عهده دارد کار را با نواقص شروع کرده و ادامه داده است که تعهد دارد باید آنها را درست اجرا و اصلاح کند.

وی‌ با تصریح به اینکه “اگر کار جدیدی را شروع کردیم این کار جدید باید الگو باشد نه اینکه نقص داشته باشد” افزود: پله‌های منازل در سایت سیل‌زدگان معمولان به معابر تجاوز کرده است که این کار باید متوقف شود.

خانه های نیمه کاره معمولان در آستانه فصل بارش

حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه معمولان با بیان اینکه ساخت منازل مسکونی سیل‌زدگان شهر معمولان با کندی انجام می‌شود یادآور شد: منازل مسکونی سیل‌زدگان در سایت معمولان بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به تورم و گرانی ادامه ساخت متوقف شده است و سیل‌زدگان به‌سبب مشکلات مالی توان ادامه ساخت منازل را ندارند که نیاز است کمک‌هایی از طرف مسئولان صورت بگیرد چون در صورت وقوع بارندگی نمی‌توانند ساخت منازل را انجام دهند.

روند کند ساخت منازل مسکونی سیل‌زدگان معمولان

وی با تصریح به اینکه برخی سیل‌زدگان به‌ناچار در منازل خود ساکن شدند ولی با وجود این، منازل هنوز تکمیل نشده است اضافه کرد: مطالبه مردم کمک دولت برای تکمیل کردن منازل مسکونی خود پیش از فصل بارش‌ها است.

امام جمعه معمولان عنوان کرد: ۴۲ واحد مسکونی در شهر معمولان در حریم رودخانه کشکان هنوز بلاتکلیف هستند که نیاز است جابه‌جا شوند، این واحدها در حریم رودخانه قرار دارند که نیاز است زمین معوض در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و جابه‌جا شوند.

بازسازی منازل مسکونی به اتمام نرسیده است

سید حبیب‌الله موسوی بخشدار معمولان خبر منتشرشده مبنی بر پایان بازسازی و تکمیل واحدهای احداثی سیل‌زدگان معمولان از سوی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در برخی خبرگزاری‌ها را تکذیب کرد و گفت: خبر تکمیل صددرصدی واحدهای احداثی سیل‌زدگان معمولان و انتشار آن در فضای مجازی سبب اعتراض و انتقاد مردم و تشویش اذهان عمومی شده است چرا که این واحدها تکمیل و راه‌اندازی نشده‌اند.

وی افزود: به‌عنوان نماینده دولت در بخش معمولان قبول دارم که تعهدات دولت در رابطه با منازل احداثی سیل‌زدگان معمولان با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت صددرصد به پایان رسیده است اما این واحدها تکمیل نشده است و آماده بهره‌برداری نیست.

بخشدار معمولان با بیان اینکه افزایش قیمت کالا و مصالح ساختمانی بر اثر تحریم‌های ظالمانه سبب شده است سیل‌زدگان پس از انجام تعهدات دولت و تمام شدن تسهیلات بانکی توان مالی برای تکمیل منازل خود نداشته باشند عنوان کرد: ضرورتی نداشت در چنین شرایطی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان پایان بازسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان معمولان را بین مردم و در فضای مجازی انتشار دهد.

وی خاطرنشان کرد: شفاف بودن مسئولان با مردم از برکات دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان است و نباید کاری کرد که بین مردم این شائبه ایجاد شود که مسئولان از وضعیت مردم مطلع نیستند و با آنها فاصله دارند.

لزوم تکمیل واحدهای مسکونی پیش از فصل بارندگی

موسوی با اشاره به اینکه آیت الله مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و مسئولان شهرستانی در بازدیدهای مختلف از سایت سیل‌زدگان معمولان در جریان این امر قرار دارند که واحدهای احداثی این شهر هنوز تکمیل نشده است گفت: انتظار می‌رود با ورود آیت الله مبلغی و آیت الله شاهرخی بنیادهای خیریه برای تحویل منازل احداثی به سیل‌زدگان معمولان علی‌رغم نزدیک شدن به فصل بارندگی ورود پیدا کنند تا در آینده نزدیک این واحدها به بهره‌برداری برسند.

خانه های نیمه کاره معمولان روی دست سیل زدگان

وی با ابراز اینکه معابر، جداول و خیابان‌های سایت سیل‌زدگان معمولان خاکی است تصریح کرد: سایت سیل‌زدگان معمولان دارای ۲۳۰ قطعه و ۲۵۹ واحد است که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

امیدواریم مسئولان همت کنند تا مردم سیل‌زده شهر معمولان که رنج‌های زیادی را برای خانه‌دار شدن کشیدند پیش از شروع فصل بارش‌ها منازل خود را تکمیل کنند و در آنها ساکن شوند تا دغدغه‌های سیل‌زدگان از نداشتن سرپناه در آستانه فصل پاییز برطرف شود.

پایان پیام

کد خبر : 177429 ساعت خبر : 7:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177429
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات