در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی اجرا می‌شود

در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی

بازیگران زن و مکان اجرای نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی امیررضا کوهستانی معرفی شدند.

به گزارش گلونی از ایسنا، در جدیدترین نمایش گروه تئاتر «مهر» که برداشتی آزاد از نمایشنامه ساموئل بکت است، برخلاف متن اصلی، شخصیت‌های نمایش توسط بازیگران زن اجرا می‌شوند.

لیلی رشیدی، مهین صدری، الهام کردا، مونا احمدی و خزر معصومی بازیگران اجرای تازه کوهستانی هستند.

به جز خزر معصومی که پس از سال‌ها مجددا به عرصه بازیگری بازگشته، کوهستانی با دیگر بازیگران در نمایش‌های متعددی از جمله «۱۷ دی کجا بودی؟» «شنیدن» و «بی تابستان» همکاری داشته است.

در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی

این کارگردان تئاتر ایران که آثار خود را در سالن های مختلف تئاتری از جمله تالار مولوی، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر و تالار شمس مجموعه اکو به صحنه برده بود، «در انتظار گودو» را در فضای باز پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب (مجموعه دکر پارس) اجرا می کند.

«رقص روی لیوان ها»، «تجربه های اخیر»، «در میان ابرها»، «کوآرتت»، «۱۷ دی کجا بودی؟»، «دیوار چهارم»، «سالگشتگی»، «ایوانف»، «شنیدن» و «بی تابستان» از جمله تجربیات کوهستانی هستند که در داخل ایران، و فستیوال‌های متعدد بین‌المللی اجرا شده‌اند.

به زودی تاریخ شروع پیش فروش بلیت و تاریخ اجرای در انتظار گودو به کارگردانی امیررضا کوهستانی اعلام می شود.

در انتظار گودو (به انگلیسی: Waiting for Godot) نمایشنامه‌ای از ساموئل بکت است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است.

غروب، در کنار راهی در خارج شهر با درخت بدون برگ. دو انسان به ظاهر ولگرد و فقیر به نام‌های استراگون (گوگو) و ولادیمیر (دی‌دی) با کسی به نام گودو که نمی‌دانند کیست، قرار ملاقات دارند، و چشم‌به‌راه نشسته‌اند. انتظار آن‌ها امیدی برای زیستن است.

استراگون شب گذشته را در گودالی گذرانده و افراد ناشناسی او را کتک زده‌اند.

صحبت درباره کتک خوردن، آن‌ها را به یاد خشونت مردم می‌اندازد و تأسف می‌خورند که چرا در سال ۱۹۰۰، آن‌گاه که هنوز زیبا بودند و آب و رنگی داشتند خودشان را از بالای برج ایفل به زیر نینداخته‌اند.

گوگو از کفش‌های تنگش که پاهای او را به درد می‌آورند و دی‌دی از کلاهش که باعث خارش سرش می‌شود و همچنین بیماری مثانه، رنج می‌برد.

آن‌ها نمی‌توانند بروند چون منتظر گودو هستند و محکوم‌اند که در این مکان بمانند، تا زمانی که گودو به قولش عمل کند. آن‌ها نه هیچ اطمینانی به این قول و قرار دارند و نه به اینکه محل ملاقات آن‌ها در این مکان و در زیر همین درخت باشد.

پایان پیام

کد خبر : 175505 ساعت خبر : 11:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات