ساعت کوهنوردی و ویژگی‌های آن

ساعت کوهنوردی و ویژگی‌های آن

به گزارش گلونی یکی از لوازم پرطرفدار کوهنوردی ساعت کوهنوردی یا کوهپیمایی است. اما در هنگام خرید ساعت کوهنوردی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

همانطور که می‌دانید کوهنوردان و طبیعت‌گردان حرفه‌ای از ساعت‌هایی استفاده می‌کنند که قابلیت‌های ویژه‌ای مانند ارتفاع سنج، جی‌پی‌اس، قطب‌نما، فشارسنج و… دارد.

اما آیا ما به همه این قابلیت‌ها احتیاج داریم؟ خب معلوم است که همان حرفه‌ای‌ها هم خیلی از این ساعت‌ها استفاده شگرفی نمی‌کنند.

اگر هم استفاده کنند واقعا نیاز بوده ولی ما کوهنوردان و طبیعت‌گردان معمولی خیلی احتیاجی به ساعت‌های آنچنانی نداریم. همین که یک ساعت مقاوم در برابر آب و ضربه داشته باشیم از سرمان هم زیاد است.

می‌دانید که؟ این روزها ساعت خیلی گران است و ساعت‌های فوق حرفه‌ای هم خیلی خیلی گران هستند. فقط کافی است بلایی سر آن‌ها بیاید تا آدم بنشیند کناری و زار زار گریه کند. پس همان بهتر که از یک ساعت معمولی استفاده کنیم.

تنها ویژگی مثبت این ساعت‌های گران قیمت این است که شما با آن‌ها هیچگاه در طبیعت و کوه گم نمی‌شوید چون اگر خدای ناکرده بلایی هم سرتان بیاید اطرافیان برای پیدا کردن آن ساعت هم که شده پیکر یخ زده شما را در عمق دره‌ای صعب‌العبور پیدا می‌کنند.

حالا اگر با حرف‌های ما قانع نشدید و همچنان قصد خرید یک ساعت گران قیمت را دارید به نکان زیر توجه کنید.

جنس صفحه ساعت مچی معمولا از چهار گزینه تلق، شیشه، پلاستیک و کریستال تهیه می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند:

تلق: قیمت ساعت‌هایی با این جنس معمولا پایین‌تر است؛ اما کیفیت بالایی ندارند و زود خش می‌افتند.

پلاستیک: پلاستیک هم مثل تلق است؛ با این تفاوت که مقاومت بیشتری دارد و ممکن است دیرتر خط بیفتد.

شیشه: جنس شیشه‌ای برای ساعت کیفیت خوبی دارد؛ اما بزرگترین مشکل آن این است که بر اثر ضربه محکم می‌شکند.

کریستال: بهترین انتخاب برای جنس صفحه بیرونی ساعت است که خط و خش برنمی‌دارد و به راحتی هم شکسته نمی‌شود؛ اما قیمت آن بالاست.

پایان پیام

کد خبر : 176333 ساعت خبر : 7:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176333
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات