سرژیک تیموریان از نسل طلایی ارامنه در فوتبال ایران بود

سرژیک تیموریان از نسل طلایی ارامنه در فوتبال ایران بود

به گزارش گلونی سرژیک تیموریان روز هشتم شهریور ماه ۱۳۹۹ فوت کرد و باز هم نام ارمنی‌تبارهای فوتبال ایران را روی زبان‌ها انداخت.

حساب رسمی باشگاه ماینتس آلمان در توئیتر با انتشار پستی که در آن سرژیک تموریان در کنار یورگن کلوپ سرمربی فعلی لیورپول در تیم ماینتس دیده می‌شود، درگذشت این پیشکسوت فقید فوتبال ایران را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: سرژیک تیموریان فوتبالیست ایرانی – ارمنی سابق تیم ماینتس در سن ۴۶ سالگی به خاطر تصادف رانندگی درگذشت. یاد و خاطر او گرامی باشد.

سرژیک تیموریان

سرژیک تیموریان برادر بزرگ‌تر آندرانیک تیموریان بود.

سرژیک تیموریان در تیرماه ۱۳۹۹ سوار بر موتور سیکلت با یک دستگاه خودرو سواری برخورد می‌کند و دنده و کبد و کلیه وی به شدت آسیب می‌بیند و به کما می‌رود و سرانجام ظهر شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

سرژیک تیموریان برادر بزرگتر آندرانیک تیموریان بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و از بازیکنان تیم جوانان و امید و بزرگسالان استقلال تهران بود.

او در سال ۱۳۷۷ به تیم ماینس ۰۵ آلمان پیوست و در آنجا همبازی یورگن کلوپ و سیروس دین محمدی بود.

سرژیک در ۲۶ بازی رسمی برای استقلال به میدان رفت که عبارتند از ۲۳ بازی در لیگ آزادگان، ۲ بازی در جام حذفی، ۱ بازی در جام باشگاههای آسیا

آندرانیک تیموریان

آندرانیک تیموریان سامرانی در ۱۵ اسفند ۱۳۶۱ (۶ مارس ۱۹۸۳) در محله مجیدیه تهران در خانواده‌ای ارمنی‌تبار به دنیا آمد. او در فوتبال ایران بیش‌تر با نام آندو تیموریان خطاب می‌شود؛ هرچند که نام خانوادگی او در مسابقات بین‌المللی با عنوان تیموتیان درج می‌شود.

سرژیک تیموریان برادر بزرگ‌تر آندو که در اکثر دوران بازیگری او به عنوان مدیر برنامه‌هایش فعالیت می‌کرد، از بازیکنان سابق استقلال تهران بوده‌است که سابقه بازی در باشگاه فوتبال ماینس آلمان را به عنوان هافبک در کارنامه خود دارد.

او اولین کاپیتان ارمنی تیم ملی فوتبال ایران بود.

از دیگر ارمنی‌های موفق فوتبال ایران می‌توان به ادموند بزیک، کارو حق‌وردیان و… اشاره کرد.

ارامنه پتانسیل قوی در فوتبال ایران به شمار می‌روند و نسل طلایی ارامنه در فوتبال ایران خوش درخشیدند.

این نکته همیشه ذهن هر فوتبال‌دوستی را به خود مشغول می‌کند که پس چرا ایران از اقوام دیگر مقیم ایران استفاده نمی‌کند؟

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 174980 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=174980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات