عکس پروفسور حسابی با انیشتین دروغ است

عکس پروفسور حسابی با انیشتین دروغ است

به گزارش گلونی یکی از نکات پرطرفدار در مورد پروفسور حسابی ماجرای ملاقات او با آلبرت انیشتین است.

یکی می‌گوید آن‌ها با هم ملاقات داشتند. دیگری پا را فراتر می‌گذارد و می‌گوید پروفسور حسابی شاگرد آلبرت انیشتین بوده است.

عکس پروفسور حسابی با انیشتین

دیگری را جو می‌گیرد و می‌گوید پروفسور حسابی بهترین شاگرد آلبرت انیشتین بوده و حتا انیشتین در مورد او گفته محمود خیلی باهوش است و کلا ایرانی‌ها باهوش‌ترین آدم‌ها در بین دنیا هستند.

دیگری می‌گوید بمب اتم را اول پروفسور حسابی کشف کرد منتها چون می‌دانست برای بشر ضرر دارد آن را رسانه‌ای نکرد اما آلبرت انیشتن که به جزوات پروفسور حسابی دسترسی داشت آن کشف بزرگ را به نام خودش ثبت کرد.

درباره ملاقات حسابی و انیشتین روایت‌ها همه از سوی پسر دکتر حسابی است که بارها اعلام کرد است:

«آقای دکتر سه سال با اینشتین بوده است. یک دوره یک ساله و یک دوره دو ساله. آزمایشگاه دانشگاه شیکاگو را هم به توصیه اینشتین در اختیار دکتر حسابی گذاشتند. تازه این انتقادات آقایان اصلاً به حرفهای من برنمی گردد. این حرف های پوچ در واقع نقد همان حرفهای دکتر حسابی در تلویزیون است. خود آقای دکتر در آن مصاحبه از رابطه اش با آلبرت اینشتین سخن گفت.»

عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید یکی از عکس‌هایی است که در اینترنت به طور گسترده منتشر شده و فرد کناری انیشتین را پروفسور حسابی معرفی کرده‌اند.

این عکس اما عکس انیشتین و کورت گودل ریاضی‌دان، منطق‌دان و فیلسوف اتریشی است.

Kurt Godel (right) and Albert Einstein at Princeton’s Institute for Advanced Study

درحالی که آن فرد هرگز پروفسور حسابی نیست و فقط چون او عینکی است و پروفسور حسابی هم عینکی بوده می‌گویند این آن است.

محمود حسابی (زاده ۳ اسفند ۱۲۸۱ در تهران – درگذشت ۱۲ شهریور ۱۳۷۱ در ژنو) با نام اصلی محمود خان میرزا حسابی فیزیک‌دان، سناتور، وزیر فرهنگ کابینه محمد مصدق و بنیان‌گذار فیزیک و مهندسی دانشگاهی در ایران بود.

آلبرت اَینشتَین (زاده ۱۴ مارس ۱۸۷۹ – درگذشته ۱۸ آوریل ۱۹۵۵) فیزیک‌دان نظری آلمانی الاصل بود که نظریه نسبیت را به‌عنوان مهم‌ترین دستاوردش توسعه داد، نظریه‌ای که در کنار مکانیک کوانتومی یکی از دو ستون فیزیک مدرن محسوب می‌شود.

پس خیلی به این امید نباشید که پروفسور حسابی بهترین و باهوش‌ترین شاگرد آلبرت انیشتین بوده و به همین سبب ما ایرانی‌ها باهوش‌ترین افراد جهان هستیم. ما اگر اینقدر باهوش بودیم اینقدر گول شایعات را نمی‌خوردیم.

پایان پیام

نویسنده‌: محسن فراهانی

کد خبر : 175590 ساعت خبر : 10:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175590
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات