هنر در گذر زمان به چاپ سی ام رسید

هنر در گذر زمان به چاپ سی ام رسید

کتاب «هنر در گذر زمان» نوشته هلن گاردنر با ترجمه محمدتقی فرامرزی توسط انتشارات نگاه به چاپ سی‌ام رسید.

به گزارش گلونی از مهر، کتاب «هنر در گذر زمان» نوشته هلن گاردنر با ترجمه محمدتقی فرامرزی به‌تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ سی‌ام رسیده است.

این کتاب گزارشی از چگونگی شکل‌گیری و تغییر پویای هنر طی زمان، از غارهای آلتامیرا تا قرن حاضر ارائه، و نویسنده در آن ثابت می‌کند آن‌چه در طول زمان تغییر می‌کند، نه آثار هنری، بلکه دیدگاه‌های انسان‌ها یا آفرینندگان آثار هنری نسبت به معنای زندگی و هنر است.

معرفی و آشنایی با آثار هنری برجسته‌ تاریخ، ویژگی‌های اختصاصی هر اثر و همچنین شرایطی که هنرمندان اقدام به آفرینش‌ آن‌ها کرده‌اند، از جمله مباحثی اند که در این کتاب به آن ها پرداخته می شود.

تاثیرگذاری‌ها و تاثیرپذیری‌ها، ارتباط سبک‌ها گوناگون هنری با زندگی، آثار، فعالیت‌ها و شیوه و سبک و سیاق هنری هنرمندان بزرگ تاریخ هم از دیگر موضوعاتی هستند که مولف این کتاب به آن‌ها پرداخته است.

«دنیای کهن»، «تولد هنر»، «خاورنزدیک کهن»، «هنر مصر»، «هنر اژه‌ای»، «هنر یونان»، «هنر اتروسک و هنر رومی»، «هنر صدرمسیحیت، بیزانس و هنر اسلامی»، «سده‌های میانه»، «هنر سده‌های میانه آغازین»، «هنر رمانسک»، «هنر گوتیک»، «رنسانس و باروک»، «رنسانس آغازین در ایتالیا»،«هنر ایتالیا در سده پانزدهم»، «هنر ایتالیا در سده شانزدهم»، «رنسانس در اروپای شمالی»، «هنر باروک»، «دنیای نوین»، «سده‌ی نوزدهم»، «سده‌ی بیستم»،«دنیای غیر اروپایی»، «هنر هند»، «هنر چین»، «هنر ژاپن»، «هنر آمریکایی پیش از کریستف کلمب»، «هنر بومیان آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه»، «عکاسی از آغاز تا امروز» و «روش‌های تهیه نقشه و مقطع» عناوین فصل‌های این‌کتاب هستند.

این‌کتاب آبان‌ماه ۹۵ به چاپ هفدهم رسید. چاپ نوزدهمش هم زمستان ۹۶ و چاپ بیست و یکمش در پاییز ۹۷ ارائه شد. این‌کتاب آذر همان‌سال به چاپ بیست و دوم رسید.

چاپ سی‌ام این‌کتاب با ۸۵۰ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 175406 ساعت خبر : 12:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات