پارک ملی نخیلو بندر دیر بهشت پرندگان مهاجر ایران در استان بوشهر

پارک ملی نخیلو بندر دیر بهشت پرندگان مهاجر ایران در بوشهر

به گزارش گلونی این پارک در بخش بردخون شهرستان دیر در استان بوشهر قرار دارد.

این پارک آبی با ۲۰ هزار هکتار مساحت، در ۱۲ بهمن ۸۶ در شورا عالی حفاظت محیط زیست، از قسمت شرقی منطقه جفاظت شده مند مستقل شد.

این پارک طی مصوبه شماره ۲۹۶ به پارک ملی دیر- نخیلو ارتقا یافت و به ثبت رسید. این پارک شامل جزایر نخیلو، تهمادون و ام الگرم بوده و مکان مناسبی برای تخم گذاری لاک پشت‌ها و پرندگان مهاجر جزایر خلیج فارس است.

پارک ملی نخیلو بندر دیر بهشت پرندگان مهاجر ایران

پرستوی دریایی، فلامینگو، کاکایی، حواصیل و سلیم خرچنگ‌وار پرندگانی‌اند که از اوایل اردی‌بهشت تا اوایل شهریور مهمان این پارک هستند.

این پرندگان تا بزرگ شدن جوجه‌ها در این منطقه مانده و بعد به شمال ایران و سبیری کوچ می‌کنند.

لاک‌پشت‌ها هم مرداد ماه در این جزیره تخم گذاری می‌کنند. جالب است بدانید محل تخم‌گذاری پرندگان مهاجر و لاک‌پشت‌ها جدا از هم است و هیچ کدام به حریم هم تجاوز نمی‌کنند.

جالب است بدانید این جزایر در فصول تخم‌گذاری، پذیرای ۳۰ هزار جفت پرنده مهاجر است!

این منطقه پوشش گیاهی غنی دارد. درختان حرا، گز، کهور پاکستانی، تهما، شوره، کاکل و خارشتر از جمله مهم‌ترین گیاهانی هستند که در این منطقه می‌رویند. آهو، گراز، گرگ، روباه معمولی، کفتار راه‌راه، تشی، کاراکال، گربه جنگلی، کاراکال، خرگوش و جوجه تیغی از پستاندارانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

تابستان بهترین فصل بازدید از این ییلاق زیبای پرندگان است. اگر در تابستان گذری به بوشهر داشتید، در آن گرمای هوا، سری هم به این طبیعت بکر و زیبا بزنید. اما مراقب باشید آرامش موجودات این پارک آبی را سلب نکنید.

به جز رد پا چیزی از خود به جا نگذارید. پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده تنها نقاطی از زمین هستند که به دست انسان‌ها مصادره نشده. و جانوران می‌توانند آن طور که دلشان می‌خواهد در آن مکان‌ها زندگی کنند.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 176265 ساعت خبر : 7:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=176265
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات