کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم را بخوانید تا خودتان را بشناسید

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم را بخوانید تا خودتان را بشناسید

به گزارش گلونی خواندن کتاب‌هایی که پس‌زمینه‌ای از مسائل روانشناسی دارند، عموما با آموزشی لطیف و قدم به قدم همراه است.

آموزشی که شبیه به یادگیری درس‌های سخت و سنگین نبوده و خوشایند است. کتاب «تکه‌هایی از یک کل منسجم» از پونه مقیمی یکی از بهترینِ کتاب‌هایی با چنین موضوعاتی است که مهم‌ترین ویژگی آن سادگی زبان کتاب است.

آن‌قدر ساده و روان که خیلی جاها آدم چشم‌هایش را می‌بندد و نویسنده را رفیقی درجه یک تصور می‌کند.

مهم‌ترین کاری که این کتاب می‌کند این است که شما را بیش‌تر از گذشته با خودتان آشنا می‌کند و کمک‌تان می‌دهد دنیای درونی‌تان را با دقت بیش‌تر و بهتری بشناسید.

اگرچه مطالب این کتاب دارای خمیرمایه روانکاوی هستند اما این کتاب حکم قرص‌های درمانگر را ندارد‌، بلکه این کتاب مثل یک رفیق دانا و کاربلد است که می‌نشیند و برای‌تان حرف می‌زند و شما بعدش احساس می‌کنید چقدر سبک شده‌اید. نفس عمیق و راحت می‌کشید.

این کتاب در نه فصل و در قالب متن‌هایی جدا از هم ولی منسجم با هدف خودشناسی نوشته شده است و به جرات می‌توان گفت بیش از هر نسخه دیگری به شما در شناختن خودتان کمک می‌کند.

فقط یادتان باشد هنگام خواندن، برای تمام کردنش عجله نکنید، بگذارید سطرها آرام آرام در ذهن‌تان ته‌نشین شوند و جای مناسب خود را پیدا کنند.

در قسمتی از کتاب چنین آمده:

فرارِ ما از تنهایی، شبیه فرار از خودمان است. شبیه به این است که می‌خواهیم بخشی از بدن‌مان را بپذیریم چون دیدن و لمس کردن و حس کردنش «دردآور» است، فقط کافی‌ست روزی مجبور شویم با آن بخش دردآور مواجه شویم. آن روز، روز غمگینی خواهد بود اما پس از آن، «پذیرش» شروع می‌شود و زمانی که درد را پذیرفتیم، درد شبیه به جریانی بیدار کننده در ما می‌چرخد و از بدن‌مان بیرون می‌رود و ما «تغییر» را حس خواهیم کرد.

این کتاب دلچسب را نشر بینش نو با بهای ۵۹۰۰۰ تومانِ ایرانی منتشر کرده است.

برای خرید اینترنتی این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 174587 ساعت خبر : 7:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=174587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات