گلونی

جدال یک پلنگ با چند سگ در خراسان شمالی

جدال یک پلنگ با چند سگ در خراسان شمالی

جدال یک پلنگ با چند سگ در خراسان شمالی

جدال یک پلنگ با چند قلاده سگ

به گزارش گلونی پس از انتشار فیلمی از لحظه محاصره شدن یک قلاده پلنگ درمیان چند سگ، این فیلم در فضای مجازی پربازدید شد. حالا احمد بحری، محیط‌بان معروف در مورد این ویدیو توضیحاتی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که در ادامه می‌خوانیم.

جدال یک پلنگ

محاصره پلنگ توسط سگ‌های گله در خراسان شمالی

فیلم از: محیط‌بان ولی محمدی

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

‌توضیحات:

بامداد چهارشنبه ۲٣ مهرماه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات مشرف به روستای تنگ ترکمن از توابع شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالی در محاصره سگ‌های یک گله گوسفند از اهالی محل قرار گرفت و به بالای یک درخت پناه برد.

محیط‌بانان با اطلاع مردم محلی بلافاصله به محل اعزام و پس از مشاهده پلنگ و بررسی وضعیت با همکاری دامداران و شورای اسلامی روستا نسبت به دور کردن سگ‌های گله از درختی که پلنگ بر بالای آن پناه گرفته بود اقدام نموده و مسیر مناسب جهت هدایت پلنگ باز شد.

با دور شدن سگ‌های گله، پلنگ از درخت پایین آمده و صحیح و سالم در مسیر مناسب محل را ترک نمود.

در این حادثه ۳ قلاده از سگ‌های گله زخمی شده و طی اظهارات صاحبان سگ‌های گله زخم‌ها سطحی بوده و به زودی بهبود خواهند یافت.

متأسفانه سگ‌های گله یکی از مهمترین عوامل تهدید حیات وحش محسوب می‌شوند که با دستور پذیری از صاحبان خود با جرأت تمام به آنها حمله‌ور می‌شوند.

گفتنی است در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می‌کنند.

برخی از این گونه‌ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل