گلونی

پتوی نجات چیست و پتو نجات به چه دردی می‌خورد؟

پتوی نجات چیست و پتو نجات به چه دردی می‌خورد؟

پتوی نجات چیست و پتو نجات به چه دردی می‌خورد؟

پتوی نجات چیست و پتو نجات به چه دردی می‌خورد

به گزارش گلونی یکی از مهمترین لوازمی که یک کوهنورد، طبیعت‌گرد، غارنورد و هر ماجراجوی دیگری باید به همراه داشته باشد، پتوی نجات است.

پتوی نجات با اسامی دیگری مانند پتوی فضانوردی و پتوی خورشیدی را ابتدا تهیه کنید تا بعد در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات آن صحبت کنیم.
این پتو مانند پتوهای دیگر سنگین و بزرگ نیست پس خیال‌تان از این بابت راحت باشد.

پتو نجات به اندازه یک کف دست و حدود ۵۰ گرم وزن دارد.

یک تکنولوژی ساخت منحصربه‌فرد دارد که از ترکیب آلیاژی از آلمینیوم و پلاستیک ساخته شده و بسیار نازک و البته مقاوم است. مقاوم در برابر سرما و گرما.

تا به حال شده در یک سفر یا گردش یکی از دوستان‌تان داخل آب بیوفتد و او را نپوشانید و سرما بخورد؟ تا به حال در طبیعت از سرما به خود پیچیدید؟ تا کنون گرمازده شده‌اید؟ چاره‌ی تمام این مشکلات که اتفاقا در طبیعت پرتکرار هم هستند، همین پتوی نجات است.

در هنگام سرما یا گرمای شدید فقط کافی است این پتوی سبک و کوچک را از داخل کیف یا کوله خود خارج کنید و به دور خود بپیچید. پتوی نجات قادر است دمای بدن شما را تا ساعت‌ها در یک دما نگه‌دارد و از گرمازده شدن یا یخ‌زدگی شما جلوگیری کند.

این پتو فقط برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان نیست. پتو نجات می‌تواند جان افراد بی‌شماری را پس از سیل و زلزله و طوفان و آتش‌سوزی و… نجات بدهد. پس خریدن و در دسترس نگه‌داشتن آن جزو الزامات یک کوله‌ی نجات است.

از پتو نجات می‌توان به جای چادر و کیسه خواب استفاده کرد.

نکته‌ی پایانی هم اینکه پتوی نجات دو سمت طلایی و نقره‌ای دارد که علت این اختلاف در رنگ به‌ منظور استفاده در روز یا شب است.

اگر قصد دارید پتوی نجات را در روز استفاده کنید باید روی طلایی آن به‌سمت بیرون باشد تا گرما و حرارت روز را جذب کند و شما را گرم نگه دارد؛ اما اگر قصد دارید از آن در شب استفاده کنید باید روی نقره‌ای آن به‌سمت بیرون باشد تا دمای بدن شما را نگه دارد.

پتو نجات را از فروشگاه‌های ورزشی خریداری کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل