گلونی

چالش مومو خطری واقعی در فضای مجازی

چالش مومو خطری واقعی در فضای مجازی

چالش مومو خطری واقعی در فضای مجازی

چالش مومو خطری واقعی در فضای مجازی

به گزارش گلونی اکثر ما اسم «مومو»، چالش خطرناک این روزهای فضای مجازی را شنید‌ه‌ایم.

خطری که بچه‌ها را در واتس‌آپ تهدید می‌کند.

مومو چالشی است که در کشورهای خارجی چندسالی از حضورش می‌گذرد اما حالا به واسطه وارد شدن کودکان و نوجوانان زیادی به فضای مجازی به ایران هم راه پیداکرده و خانواده‌ها را نگران کرده است.

این نگرانی به خصوص بعد از شنیدن خبر سکته پسر نوجوانی در اهواز که گفته می‌شود بعد از چالش مومو اتفاق افتاده بیشتر از گذشته شده است.

همشهری در رابطه با این خبر نوشت: «ابتدا برخی از کانال‌های تلگرامی در شهر اهواز چنین خبری را منتشر کرده‌ و مدعی شدند که پسربچه‌ای به نام «مانی» در جریان این چالش دست به‌خودکشی زده است.

در حالی که مانی پسر یکی از آرایشگران معروف اهواز بود و به گفته یکی از آشنایان آنها، «همه این خبرها شایعه و دروغ است و مانی به‌دلیل سکته جانش را از دست داده و هنوز علت سکته او مشخص نیست.»

با این حال برخی مدعی شدند که پسربچه ۱۱ساله که در کلاس پنجم درس می‌خواند، پس از آنکه پیامی از طریق مومو دریافت کرده، دچار ترس و وحشت شده و در نهایت سکته کرده است.

سرهنگ کیومرث کشوری جانشین فرمانده انتظامی اهواز نیز خبر خودکشی پسربچه ۱۱ساله را تکذیب کرد و گفت: تاکنون شکایتی در مورد فوت به‌علت چالش مومو به ما واصل نشده است.

حتی تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشتیم.»

چالش مومو خطری واقعی در فضای مجازی

اما این خطر و عکس عروسکی با چشم‌های ترسناک واقعیت دارد.

خطر در فضای مجازی واقعی‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنید. اما این به معنی حذف دنیای مجازی نیست، بلکه لازم است فرزندان‌مان با مراقبت و آگاه‌سازی به این فضا وارد شوند.

ویروس کرونا نظم جهان را در همه زمینه‌ها بر هم زده و باید این روزها را با دقت و مراقبت بیشتری سپری کنیم تا هم خودمان و فرزندان‌مان را از خطر ویروس کرونا در دنیای حقیقی دور کنیم و هم از ویروس‌های مجازی که می‌توانند خطرناک‌تر از واقعی‌ها باشند در امان بمانیم.

پایان یپام

خروج از نسخه موبایل