خواص انگور و فصل زیبایی که با انگور آغاز می‌شود

خواص انگور و فصل زیبایی که با انگور آغاز می‌شود

به گزارش گلونی درخت انگور یا همان «مو» از جمله درختانی است که در اکثر نقاط کشور به بار می‌نشیند و خیلی ادایی نیست. با گرم و سرد روزگار می‌سازد و محصولی تولید می‌کند که بسیار شگفت‌انگیز است.

زمان چیدن و برداشت انگور اواخر فصل تابستان و اوایل فصل زمستان است. در این بازه زمانی است که انگورهای مختلف حسابی می‌رسند و شیرین و شفاف و جذاب در میوه‌فروشی‌ها به وفور یافت می‌شوند.

ما در کشورمان طعم لذیذ انواع و اقسام مختلفی از انگور را چشیده‌ایم.

انگورهایی مانند کندری، حلقو، ویس قلی، شاهرودی (قرمز یا زمستانی)، یاقوتی قرمز، یاقوتی سفید، فخری، عسگری سفید/قرمز/سیاه، مهدی خانی، بی دانه، بی دانه قرمز، مهره، شانی، ریش بابا، کشمشی یا سلطانی، روچه قرمز، روچه سفید، سنگک، امیری، لعل، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، غضنفری، مایه میش، غلامی، شست عروس چیرکینک بستک، صاحبی، نباتی، شاهانی، یزدانی، مراغه‌ای، خلیلی، گوهر، لعل حسینی، دم خروسی، رازقی شیرازی، الوان، شصت عروسان، نارا، مادر و بچه، مسکه، گزنه‌ای، ملائی، مثقالی، ورچه‌ای، ابی، الفی سیاه، لوغن، شاماما، سنگونک، علنی، رویال سبز، والنسیا، دیشویی، سرخ خلیلی.

خواص انگور

هرکدام از این انگورها خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. اما در کل اگر بخواهیم به خواص انگور اشاره کنیم باید بگوییم این میوه‌ بهشتی، خوش‌طعم و دوست‌داشتنی، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

حتی دانه‌های ریز انگور نیز مفیدند و از بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت پیشگیری می‌کنند.

عصاره‌ی دانه‌ی انگور نیز مملو از آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد.

انگور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز کنترل دیابت می‌شود.

 انگور در درمان آسم، تقویت استخوان‌ها، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، درمان میگرن، درمان یبوست، تسکین سوءهاضمه، کاهش خستگی، کنترل دیابت، درمان اختلالات کلیوی، توازن سطح کلسترول، پیشگیری از سرطان پستان، کاهش خطر آلزایمر، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و… می‌شود.

یک جمله بگوییم و خلاص‌تان کنیم. فقط نمی‌رود سنگک بگیرد. واگرنه کلی فایده دیگر دارد.

فرآورده‌های متنوعی نیز می‌توان از انگور استخراج کرد و به مدل‌های گوناگونی انگور را مصرف کرد. به عنوان مثال قوره انگور خودش دنیایی است.

سرکه که معجونی است برای خودش. شیره انگور را که دیگر نگویم برای‌تان. کشمش را داشت یادمان می‌رفت. کشمش پادشاهی است برای خودش. تازه این‌ها فرآورده‌های مجاز این میوه جذاب و پرطرفدار بودند.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 179583 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=179583
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات