خودکشی یک محیطبان در دست بررسی است؛ در پارک ملی بمو چه اتفاقی افتاد؟

خودکشی یک محیطبان در دست بررسی است؛ در پارک ملی بمو چه اتفاقی افتاد؟

به گزارش گلونی جمشید محبت خانی فرمانده یگان محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار مهر از از بروز یک حادثه در عصر روز گذشته در پارک ملی بمو خبر داد و گفت: در این حادثه «سیدابراهیم قطب» یکی از محیط‌بانان باسابقه استان فارس در پاسگاه مرکزی پارک ملی بمو با شلیک اسلحه سازمانی خود جان‌باخته است.

وی با اشاره به اینکه شائبه خودکشی این محیط‌بان وجود دارد اظهار داشت: اما ممکن است در هنگام وارسی و بازی با اسلحه در اثر یک اتفاق ناگوار این حادثه رخ داده باشد.

فرمانده یگان محیط زیست از تشکیل یک تیم کمیته حقیقت‌یاب به منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: سید ابراهیم قطب از سال ۱۳۹۱ در محیط زیست مشغول به خدمت شده و یکی از محیط‌بانان وظیفه‌شناس و خوش‌نام استان فارس بوده است.

خودکشی یک محیطبان

فشار اقتصادی بر روی محیط‌‌بانان بسیار زیاد است.

آنها علاوه بر تحمل فشار اقتصادی از فشار روحی و جسمی ناشی از کار زیاد هم رنج می‌برند.

محیط‌بان فردی است که به حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور می‌پردازد.

محیط بانانِ سازمان حفاظت محیط زیست از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولتی محسوب می‌شوند. اما با توجه به شرایط کاری خویش، وضعیتی شبیه به نیروهای انتظامی یا شبه‌نظامی دارند.

همه ساله مصادف با ولادت علی بن موسی الرضا به عنوان روز محیط‌بان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نامگذاری شده و مراسمی با معرفی محیط بانان نمونه استان‌ها با حضور مسئولین و مقامات کشوری برگزار می‌شود.

این روز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده‌ است.

محیط‌بان و جنگل‌بان هر دو حافظ عرصه‌های طبیعی هستند و در حوزه جنگل شرح وظایف مشابهی دارند، ولی هرکدام مربوط به یگان حفاظت سازمان‌هایی جدا از هم هستند و محیط‌بانان گستردگی وظایف بیشتری نسبت به جنگل‌بانان دارند.

پایان پیام

کد خبر : 178928 ساعت خبر : 11:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178928
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات