دریاچه نئور اردبیل در سرمای زمستان چشم انتظار اسکی سواران است

دریاچه نئور اردبیل در سرمای زمستان چشم انتظار اسکی سواران است

به گزارش گلونی این دریاچه در فاصله ۴۲کیلومتری اردبیل و ۱۰۰کیلومتری خلخال به صورت طبیعی در یک دره ایجاد شده ‌است. این دریاچه زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای استان اردبیل به شمار می‌رود.

وسعت دریاجه نئور را حدود ۲۵۰ هکتار برآورد کرده‌اند. اطراف این دریاچه را کوه‌های باغرو با ۱۲ قله به ارتفاع ۲۵۷۰ تا ۳۲۲۲ متر احاطه کرده‌اند. این کوه‌ها ادامه رشته‌کوه البرز در استان اردبیل هستند.

دریاچه نئور اردبیل در سرمای زمستان چشم انتظار اسکی

نئور در زبان ترکی به معنای دریاچه‌ای است که رودخانه‌ای با آن سرریز نمی‌شود.

ماهی غیر بومی مانند قزل آلارنگین‌کمانی، پلانکتون، صدف دوکفه‌ای، میگو در فصل معتدل سال در این دریاچه رها می‌شوند. در اوایل زمستان ماهی‌ها جمع آوری می‌شوند چرا که در آب یخ‌زده این دریاچه، امکان حیات نخواهند داشت.

پرندگان مهاجر بخش مهمی از گونه‌های جانوری اطراف دریاچه نئور به حساب می‌آیند.

پرندگانی مانند آنقوت در فصل بهار و تابستان به این دریاچه هجوم می‌آورند. آنقوت نیز از تیره اردکیان با ظاهری شبیه به غاز است که در اطراف این تالاب، تخم می‌گذارد.

همچنین پرندگان دیگری مانند کبک، بلدرچین، چکاوک، چنگر، زاغ، خفاش سبیل‌دار و تیره گنجشک‌سانان در کنار خزندگان و دوزیستانی چون قورباغه مردابی راه‌راه، لاک‌پشت مهمیزدار، مارمولک، افعی، مار زنگی و مار آبی بومی این منطقه هستند.

گونه‌های گیاهی متنوعی در اطراف این دریاچه می‌رویند. گیاهان دارویی چون خاکشیر، بومادران، بابونه، کنگر، شبدر، پنج‌انگشت، زردپیاز، جگن و نعناع در این منطقه دیده می‌شود. درون دریاچه نیز بارهنگ آبی رشد می‌کند.

بهار فصل بازگشت پرندگان مهاجر و جان گرفتن دوباره طبیعت نئور می‌باشد. در این فصل تفریحات متنوعی در انتظار بازدیدکنندگان است. تفریحاتی از قبیل آبی، پیاده‌روی و کوهنوردی پیش‌ روی گردشگران باز است.

علاقمندان به طبیعت می‌توانند برای کمپینگ، ماهیگیری، اسب‌ سواری، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری از این منطقه بهره ببرند.

در فصل زمستان نیز با یخ زدن آب دریاچه تفریحاتی چون اسکیت برای بازدید کنندگان فراهم می‌شود.

دمای دریاچه نئور در فصل زمستان به منفی ۲۰ درجه می‌رسد. بنابراین ضروری است که هنگام سفر لباس گرم و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشید.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 178414 ساعت خبر : 6:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178414
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات