گلونی

دمنوش خار مریم و خواص شگفت انگیز آن برای درمان کبد چرب در خانه

دمنوش خار مریم

دمنوش خار مریم و خواص شگفت انگیز آن برای درمان کبد چرب در خانه

دمنوش خار مریم و خواص شگفت انگیز آن برای درمان کبد چرب در خانه

به گزارش گلونی گیاه خار مریم گیاهی خود رو است. این گیاه در صحراهای ایران و بیشتر در دره هراز، دشت مغان، مناطقی از خوزستان و کلاردشت می‌روید.

خار مریم گیاهی خاردار با گلبرگ‌های بنفش است که رگه‌های سفید دارد. از عصاره این گیاه برای درمان‌ خانگی مشکلات مختلفی استفاده می‌شود.

دمنوش خار مریم و خواص شگفت انگیز

برای تهیه دمنوش این گیاه، برگ و دانه‌های خشک شده آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. 3 تا 5 دقیقه بعد دمنوش شما آماده است.

یکی از مهم‌ترین علل  شهرت این گیاه، محافظت آن از کبد است.

این گیاه گیاه دارویی در طب سنتی برای درمان اختلالات کبدی و صفرا استفاده می‌شود. عصاره بذر این گیاه به نام سیلی‌مارین معروف است. سیلی‌مارین کبد را در برابر انواع مسمومیت‌ها محافظت می‌نماید.

این گیاه شامل فلاونوییدها، فلاونولیگنان‌ها و دیگر ترکیبات متعدد با خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و افزایش‌ دهنده گلوتاتیون سلولی است.

این گیاه به کاهش قند خون، کاهش وزن، افزایش شیر مادر، استحکام استخوان، ترمیم زخم‌های پوستی، بیماری‌های قلبی، فشار خون، از بین رفتن آکنه‌های پوستی و جوان سازی پوست کمک می‌کند.

عرق خار مریم حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب مفید و امگا 3 دارد که برای حفظ سلامت قلب ضروری است.

خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می‌کند به همین دلیل گفته شده که می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

خار مریم می‌تواند از بدن در برابر ام اس و بیماری پارکینسون محافظت کند سیلی مارین موجود در این گیاه به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که یکی از علل ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است، کمک می‌کند.

اگر هم مصرف خار این گیاه عوارضی داشته باشد، بیشتر در ناحیه روده‌ها و به صورت اسهال، حالت تهوع یا نفخ شکم خود را نشان می‌دهد.

خارمریم به دلیل خواص استروژنی که دارد، ممکن است وضعیت بیماری‌های حساس به هورمون مانند سرطان سینه را وخیم‌تر کند.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

خروج از نسخه موبایل