دیپ فیک ایران من را ببینید و لذت ببرید

دیپ فیک ایران من را ببینید و لذت ببرید

به گزارش گلونی روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که از سوی کاربران بسیاری مورد توجه قرار گرفت. این ویدیو بارها و بارها بازنشر شد. ویدیویی که حس و حال عجیبی داشت.

ویدیو مربوط می‌شود به بازسازی چهره‌های ملی ایران با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی با دیپ فیک که آهنگ ایران من از همایون شجریان را می‌خوانند.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

دیپ فیک، نام تکنیک جدیدی برمبنای هوش‌‌ مصنوعی است که به‌واسطه‌ی آن تصاویر و ویدئو‌های غیرحقیقی ولی واقع‌گرایانه درست می‌شود. درواقع نام این تکنیک نیز به‌درستی عملکرد آن را آشکار می‌سازد؛ دیپ‌فیک، ترکیبی از یادگیری عمیق (Deep Learning) و جعل (Fake) است.

با استفاده از این تکنولوژی می‌توان به یک تصویر جان بخشید و آن را زنده کرد. می‌توان تصویر یک شخص را روی حرکات و سخنان فرد دیگری گذاشت بدون آنکه مخاطب متوجه جعلی بودن آن شود.

پس از رونمایی از این تکنولوژی ترس جامعه جهانی را فرا گرفت. چرا که دیگر نمی‌شد به هیچ ویدیویی استناد کرد و از آن سو این تکنولوژی قادر بود ویدیوهای جعلی باورپذیری را تولید کند و آن ویدیوها زندگی اشخاص را به نابودی بکشاند.

یک مثال می‌زنیم برای آنکه به طور کامل از خطر این تکنولوژی آگاه شوید.

تصور کنید یک فرد با آبرو و اعتبار صبح وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌بیند کل فضای مجازی پر شده از ویدیویی که او را در حال انجام رفتاری مستهجن نشان می‌دهد. بدخواهان او این ویدیو را تولید کردند و پخش کردند.

حالا تا او بیاید و ثابت کند آن ویدیو جعلی است دیگر آبرو و اعتباری برایش باقی نمی‌ماند.

اما ویدیویی که دیروز در فضای مجازی منتشر شد نشان داد از این تکنولوژی هم می‌توان برای خلق ویدیوهای جذاب و در عین حال دوست داشتنی و پسندیده استفاده کرد.

ویدیوی ذکر شده چهره مشاهیر و مفاخر تاریخ کشورمان را نشان می‌دهند که در یک قاب مشترک در حال خواندن ترانه ایران من هستند.

تنوع مشاهیری که در این ویدیو استفاده شده است چنان با هوشمندی انتخاب شده که هر ایرانی با هر طرز فکری هنگام مشاهده ویدیو لذت می‌برد و قلبش برای وطنش تندتر می‌تپد.

پایان پیام

کد خبر : 178944 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178944
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام

شما افتخار ایران بزرگ هستید.