رد یک باور غلط درباره ماسک زدن

رد یک باور غلط درباره ماسک

به گزارش گلونی در یک بررسی در Annals of the American Thoracic Society (با ایمپکت فکتور ۴.۸۳۶) مشخص شد استفاده از ماسک نمی‌تواند موجب مسمومیت با کربن دی اکسید و کمبود اکسیژن حتی در افراد مبتلا به بیماری ریوی شود.

یافته‌های بدست آمده در تضاد با این باور غلط است که استفاده از ماسک سلامت برخی افراد را با تغییر سطح اکسیژن و کربن دی اکسید در بدن، در معرض خطر قرار دهد.

رد یک باور غلط درباره ماسک

در این بررسی محققان تغییرات سطح اکسیژن و کربن دی اکسید در افراد سالم و مبتلایان به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) قبل و در حین استفاده از ماسک ارزیابی کردند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد: تنفس برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه به طور کلی و بدون ارتباط با ماسک، سخت‌تر است و این عارضه می‌تواند به تنگی نفس یا احساس خستگی منجر شود.

به گفته محققان آمریکایی تاثیر استفاده از ماسک و مسمومیت با گاز کربن دی اکسید حتی در افرادی با نارسایی شدید ریوی بسیار ناچیز است.

احساس تنگی نفس هنگام استفاده از ماسک در افراد سالم به مفهوم تغییر در تبادل گاز نیست. این اتفاق می تواند از محدود شدن جریان هوا با ماسک به ویژه هنگام نیاز به تهویه بیشتر ناشی شود.

چگونه ماسک بزنیم، استفاده کنیم، در بیاوریم و دور بیندازیم.

قبل از اینکه ماسک بزنید، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های الکلی ضدعفونی کنید

دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید و مطمئن شوید که بین صورت شما و ماسک هیچ فاصله‌­ای وجود ندارد.

زمانی که از ماسک استفاده می­‌کنید، از دست زدن به (جلوی) ماسک پرهیز کنید؛ اگر به (جلوی) ماسک دست زدید، دست‌­های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول­‌های الکلی ضدعفونی کنید.

به محض اینکه ماسک مرطوب شد، آن را با یک ماسک جدید تعویض کنید و از ماسک یکبار مصرف، دوباره استفاده نکنید.

برای در آوردن ماسک: بند آن را از پشت (گوش‌­ها) در بیاورید (به جلوی ماسک دست نزنید)؛ فوراً آن را در سطل زباله درب­‌دار بیندازید؛ دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا با محلول­‌های الکلی ضدعفونی کنید.

پایان پیام

ترجمه: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 181831 ساعت خبر : 2:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=181831
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

هر کاری میکنی یه جای کار می لنگه چین چطور داره کنترل میکنه؟؟؟؟؟اینو به مردم بگید