عکس معروف استاد شجریان را با بالاترین کیفیت دانلود کنید

مهرداد اسکویی هرگونه استفاده از این عکس را آزاد اعلام و آن‌را به مردم ایران اهداء کرد

عکس معروف استاد شجریان و واکنش مهرداد اسکویی عکاس این عکس

به گزارش گلونی مهرداد اسکویی هرگونه استفاده از عکسی را که سال‌ها پیش از محمدرضا شجریان گرفته بود، آزاد اعلام و آن‌را به مردم ایران اهداء کرد.

عکس معروف استاد شجریان

این هنرمند عکاس و مستندساز، در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: پس از استفاده‌ی پرشمار توسط مردم و رسانه‌ها از عکسی که از استاد شجریان گرفته بودم و در یکی از کتاب‌های مجموعه عکس‌هایم از مشاهیر (یاد و نگاه – ۱۳۷۹) نیز منتشر شده بود، و پس از آن‌که در جاهایی هم اعلام شد عکاس این عکس من هستم، با تماس‌ها و پیام‌های پرشماری مواجه شدم مبنی بر عذرخواهی، کسب اجازه، پیشنهاد پرداخت وجه یا حتی خرید حق استفاده از این عکس.

از این رو از این جایگاه اعلام می‌کنم که استفاده از این عکس در بُعد ملی و بین‌المللی توسط هر فرد ایرانی، تا ابد، آزاد و بدون اشکال است.

او همچنین درباره‌ی زمان گرفته شدن این عکس گفت: سال ۱۳۷۷ که به‌همراه پدر همسرم، مرحوم نصرت کریمی، به منزل استاد رفته بودیم، هنگام زمزمه‌ی یک قطعه‌ی آوازی، این عکس را گرفتم.

درواقع این عکس بخشی از پروژه‌ی عکاسی بوده که از سال ۱۳۷۵ تا کنون به آن مشغولم. بخشی از این پروژه پیش‌تر در قالب کتاب منتشر شده است و بخش‌هایی از آن نیز زیر چاپ قرار دارد.

برای دانلود فایل باکیفیت این عکس اینجا را کلیک کنید.

گفتنی است محمدرضا شجریان، خسروی اواز ایران، یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد زاده شد و عاقبت بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در ۸۰ سالگی درگذشت.

پیکر شجریان صبح روز ۱۹ مهر ۱۳۹۹ نزدیک آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد. پیکر او با نوای ربنا به محل دفن رسید و پیش از خاکسپاری، همایون و مژگان شجریان به همراه جمعیت مرغ سحر را با گریه خواندند.

پایان پیام

کد خبر : 180584 ساعت خبر : 6:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180584
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

احسنت

سلام
چرا حجم عکس انقدر پایینه ؟ ۱۷۹ مِگ

حجمش کمه ولی کیفیت خوبی داره