وضعیت ریکاوری چگونه است و چگونه مصدوم را در recovery position قرار بدهیم

وضعیت ریکاوری چگونه است و چگونه مصدوم را در recovery position قرار بدهیم

به گزارش گلونی امدادرسانی و کمک به افراد حادثه‌دیده اگر به درستی انجام شود می‌تواند جان انسانی را حفظ کند.

گاهی هر لحظه برای یک انسان، مهم و حیاتی است و نباید از دست داد.

اگر فردی دچار تشنج شد و بعد از بالا آوردن محتویات معده، بیهوش شد، چه کمکی از دست فرد نزدیک به او برمی‌آید؟ در این حالت چه باید کرد؟

اگر فردی دچار این مشکل شد، نباید بگذارید در حالت ریکاوری بماند، زیرا ممکن است دوباره بالا بیاورد و این امر باعث شود راه تنفس‌اش بگیرد.

باید او را به حالتی که در عکس نشان داده شده قرار دهید. دست زیر سر و پا کمی خم. تا اگر دوباره چنیین مشکلی پیش آمد باعث خفگی بیمار نشود.

در برخی موارد هم لازم است هرچه سریع‌تر اورژانس را خبر کنید.

اگر می‌دانیم که فرد برای اولین بار است تشنج کرده.

اگر این تشنج چندین بار تکرار شده و تمام نمی‌شود اگر مشکل بیش از اندازه طول کشیده و تا زمانی که کمک پزشکی برسد می‌توانید با انجام کمک‌هایی مثل درست قرار دادن سرو پای بیمار، او را از خطر خفگی نجات دهید.

وضعیت ریکاوری

باید بیمار را این طوری بخوانید

تذکر: وضعیت ریکاوری در افراد مشکوک به صدمه نخاعی ممنوع است.

مصدوم و مریضی که بیهوش است باید در وضعیت ریکاوری قرار داده شود که در این حالت از مسدود شدن حلق به وسیله زبان جلوگیری گردیده و بدلیل قرار گرفتن سر، کمی پایین تر از بقیه بدن، امکان خروج مایعات از دهان مثل بزاق و استفراغ فراهم آمده و از ورود محتویات معده در حین دم به ریه‌ها، که بسیار خطر ناک است جلوگیری می‌گردد.

وضعیت ریکاوری چگونه است و چگونه مصدوم را در recovery position قرار بدهیم

گاهی با یک آموزش کوچک می‌توان جان یک انسان را نجات داد. آموزشی که شاید چند دقیقه هم وقت نگیرد اما به اندازه یک عمر مهم و مفید است. کمک‌های اولیه بسیار باارزش و مهم هستند. یادگیری آنها برای همه افراد جامعه لازم است.

لازم است بدانیم اگر فردی را در خیابان دیدیم که دچار چنین مشکلی شده است به جای حلقه زدن دور او و گاهی فیلم گرفتن، می‌توان کاری مفید کرد و به نجات فرد آسیب‌دیده کمک کرد، نه این‌که صرفاً تماشاگر باشیم و کاری انجام ندهیم.

البته بهتر است یادمان نرود، تنها وقتی برای کمک اقدام کنیم که آموش‌های لازم را دیده باشیم؛ چون اقدام ما بدون آگاهی و آموزش می‌تواند بسیار خطرناک باشد و گاهی صدمات جبران‌ناپذیری به فرد آسیب‌دیده بزند.

پایان پیام

کد خبر : 178607 ساعت خبر : 3:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات