پیکر استاد محمدرضا شجریان در توس به خاک سپرده شد

پیکر استاد محمدرضا شجریان در توس به خاک سپرده شد

به گزارش گلونی محمدرضا شجریان، خسروی آواز ایران، در جوار آرامگاه فردوسی و در میان خیل عظیم علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب ایران زمین به خاک سپرده شد.

شهر توس استان خراسان امروز ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹ میزبان پیکر استاد نامی و مشهور موسیقی ایران بود.

او در میان هزاران نفر از هواداران خود در کنار مزار مهدی اخوان ثالث و آرامگاه فردوسی برای همیشه آرامید و چشمان میلیون‌ها نفر را در سراسر کشور گریان کرد.

همایون شجریان در مراسم تدفین پدر
همایون شجریان در مراسم تدفین پدر

محمدرضا شجریان پس از یک دوره سخت مبارزه با بیماری سرطان به تاریخ ۱۷ مهر ۹۹ در بیمارستان جم تهران درگذشت و صبح روز بعد پس از آنکه حجت‌الاسلام دعایی و خانواده و جمعی از دوست‌داران استاد در بهشت زهرای تهران بر پیکر ایشان نماز خواندند با هواپیما به شهر مشهد منتقل شد.

دفن استاد شجریان در توس و در کنار آرامگاه فردوسی به وصیت خود ایشان و خواست خانواده شجریان صورت گرفت و پس از همکاری بخش‌های مختلف این مهم صورت گرفت.

دقایقی پیش محمدرضا شجریان خالق بخشی از به یاد ماندنی‌ترین آثار موسیقیایی تاریخ ایران در میان هزاران چشم گریان به خاک سپرده شد.

نماشای گلونی را دنبال کنید

وی در یکم مهرماه سال ۱۳۱۹ در استان خراسان چشم بر جهان گشود و در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ در خراسان تن به خاک سپرده.

او بی‌شک یکی از مفاخر فرهنگی ایران است که هرگز نام و آثارش از ذهن ایرانیان و فارسی‌زبان خارج نخواهد شد.

امروز مردم ایران تنها با جسم استاد شجریان وداع کردند اما به یقین می‌توان گفت تا روزی که صدای آواز شجریان شنیده می‌شود، او زنده است. ایران در غمگین‌ترین حالت خود به سر می‌برد اما دل مردمانش به این خوش است که استاد آنقدر آثار فاخر تولید کرده که تا ایران ایران است می‌توان به آنها گوش جان سپرد و بار سنگین غم‌ها را به دوش کشید.

آرامگاه استاد شجریان
آرامگاه استاد شجریان

پایان پیام

عکس: آرش هاشمی

کد خبر : 180293 ساعت خبر : 8:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات