پیکر دکتر برزویه هنوز پیدا نشده است

پیکر دکتر برزویه هنوز پیدا نشده است

به گزارش گلونی صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح جمعه پس از دریافت گزارشی مبنی بر پیدا شدن جسد فردی در یافته کوه بلافاصله تیم چهار نفره واکنش سریع به همراه یک تیم از هیات کوهنوردی استان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: تیم واکنش سریع جمعیت قریب ۱۰ ساعت تلاش مستمر توانست جسد فردی که در ارتفاعی نزدیک به ۳۰۰متر سقوط کرده بود را به وسیله نصب کارگاه به پایین دست منتقل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: فرد پیدا شده مردی مسن تقریبا ۶۰ساله بود که جهت شناسایی و احراز هویت به  ماموران نیروی انتظامی پاسگاه بدرآباد تحویل داده شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در شش ماه نخست سال جاری هیچگونه گزارشی دال بر مفقودی در ارتفاعات یافته به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر۱۱۲، اورژانس ۱۱۵ وپلیس۱۱۰ به جز دکتر برزویه اعلام نشده بود گمان می‌رفت جسد پیدا شده متعلق به وی باشد ولی خانواده مرحوم پس از دادن نشانی های جسد این احتمال را رد کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از مردم عزیز لرستان و هموطنان گرامی درخواست می شود تا از صعود های تک نفره و‌کوهنوردی بدون تجهیزات و امکانات خودداری نمایند.

پیکر دکتر برزویه در کوه یافته خرم آباد پیدا شد

کوه یافته

یکی از زیباترین کوه‌های استان لرستان است که در غرب شهر خرم‌آباد از کیلومتر ۱۰ تا ۱۵ جاده خرم‌آباد به کوهدشت با جهتی شرقی – غربی با ارتفاع ۲۷۶۲ متر از سطح دریاست واقع شده است.

این کوه زیبا و دیدنی از جمله رشته کوه‌های منفرد سفیدکوه است که دارای صخره‌های بسیار بلند و دیواره‌های سترگ است. کوه یافته دارای بهترین دیواره‌های صخره نوردی در غرب کشور است.

کوه یافته از دوردست در تمامی دره خرم‌آباد قابل دیدن است و امتداد شرق به غرب این کوه از محلی به نام دره باباعباس تا روستایی به نام میرزاوند کِی (کی به معنی سراب و چشمه) قریب به ۱۰ کیلومتر عرض دارد.

در جنوب کوه با عظمت و پرصلابت یافته روستای سرخه‌لیزه و مله‌شبانان و در شرق روستای چنگایی و در شمال دره باباعباس و منطقه هرور (دشت هرور بین یافته کوه و سفیدکوه واقع شده و دارای منظره خیلی زیبا و دلنشینی است) و در غرب روستای میرزاوند کی قرار دارد.

یافته کوهی است با دیواره‌های بلند و دره‌های مخوف که وصف آن تنها بعد از دیدارش مقدور است و بیشتر دیواره‌های سترگ و عظیم و بی‌نظیر در قسمت جنوبی کوه یافته قرار گرفته است.

بلندترین قله یافته به نام سرسرها ( سرسرخها ) و چال سبز است.

از فراز قله یافته می‌توان رشته کوه کبیر کوه در جنوب و گرین کوه در شمال و دیگر کوه‌های اطراف را مشاهده کرد.

پایان پیام

کد خبر : 180258 ساعت خبر : 4:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=180258
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من دیروز شنیدم خانواده ایشون گفتن پیکر متعلق به دکتر برزویه نیست