کتاب ابن مشغله روایت زندگی نادر ابراهیمی است

کتاب ابن مشغله روایت زندگی نادر ابراهیمی است

به گزارش گلونی این کتاب بخشی از کتاب مجموعه مردان کوچک است. نادر ابراهیمی در ابن مشغله سرگذشت و تجربه‌های شغلی خود را شیوا و جذاب بیان کرده است.

شغل‌هایی چون کشیدن آب حوض در کودکی و در بزرگسالی؛ کمک کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمن‌صحرا، کارگری چاپخانه، حسابداری و تحویلداری بانک، صفحه‌بندی روزنامه و مجله و کارهای چاپ دیگر، میرزایی یک حجرهٔ فرش در بازار، مترجمی و ویراستاری، ایران‌شناسی عملی و چاپ مقاله‌های ایران‌شناختی، فیلمسازی مستند و سینمایی، مصور کردن کتاب‌های کودکان، مدیریت یک کتاب‌فروشی، خطاطی، حاشیه نوشتن است.

این کتاب بازهم روایت زندگی خود نادر ابراهیمی است و فاقد داستان اما شنیدن تجربیات و احساسات او و نکاتی در لابلای خاطراتش، جذاب و خواندنی است‌.

‍ نام کتاب: ابن مشغله
نویسنده: نادر ابراهیمی
نشر: روزبهان
تعداد صفحات: ۱۱۲

بخش از کتاب:

زندگی، مِلکِ وقف است دوست من! تو حق نداری روی آن فساد کنی و به تباهی‌اش بکِشی، یا بگذاری که دیگران روی آن فساد کنند.

حق نداری بایر و برهنه و بی‌خاصیتش نگه داری یا بگذاری که دیگران نگهش دارند.

حق نداری بر آن ستم کنی و ستم را، روی آن، بر تن و روح خویش، خاموش و سربه زیر، بپذیری. حق نداری در برابر مَظالمی که دیگران روی آن انجام می‌دهند سکوت اختیار کنی و خود را یک تماشاگرِ ناتوانِ مظلومِ بی‌پناه بنُمایی.

حق نداری به بازی‌اش بگیری، لکه‌دار و لجن مالش کُنی، آلوده و بی‌حرمتش کنی، یا دورش بیندازی.

حق نداری در آن، چیزی که به زیان دردمندان و ستمدیدگان باشد بکاری، برویانی، و بار آوری. حق نداری علیه‌ش، حتی در بدترین روزگار و سخت‌ترین شرایط، اعلامیه صادر کنی، یا به آن دشنام بدهی. حق نداری با رنگ‌های چرک و تیره ی شهوت، نفرت، دنائت و رذالت، رنگینش کنی…».

«در هر شرایطی و به هر صورتی، یک قدم به جلو برداشتن، مساله‌ مهمی است. فقط آدم های علیل و بیمار که یأس، مثل کرم خاردار، تمام وجودشان را خورده و توی تک‌تک سلول‌های بدنشان تخم ریخته باور دارند که شفایی وجود ندارد، که هر تلاشی، سر به سنگ کوبیدن است، که تو هرگز نمی توانی به آنچه آرزو داری و می‌خواهی برسی…».

برای دانلود نسخه الکتورونیکی این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: سمیه رستمی

کد خبر : 177892 ساعت خبر : 11:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177892
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات