کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران کار خود را آغاز کرد

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران کار خود را آغاز کرد

به گزارش گلونی روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۹ کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران با نمایش بیش از ۵۰ دستگاه خودرو مسافرتی (کمپر) در فضای کاخ نیاوران، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران

سایر ویدیوها در آپارات گلونی 

این کلوپ پیش از این با مجوز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده بود.

حالا اما روز پنجشنبه، سوم مهرماه و در آستانه روز جهانی گردشگری، کمپرهای ایرانی در محوطه کاخ نیاوران برای یک روز گرد هم آمدند و این کلوپ رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد شاهد ده‌ها دستگاه خودروی ون لایف و کمپر بودند که تجهیزات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود را در معرض نمایش گذاشته بودند.

مالکان خودروها همگی با اشتیاق و صبورانه برنامه‌ها، عملکرد و کاربرد قسمت‌های مختلف خودروی خود را توضیح می‌دادند و فیلمبرداری و عکاسی برای همه آزاد بود.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران فضای سبز داخلی خود را در اختیار این نمایشگاه گذاشته بود و بازدیدکنندگان در فضایی آرام و زیبا از خودروها و تجهیزات مناسب کمپینگ دیدن می‌کردند.

کمپر (Camper) اتاق یا خانه متحرکی است که می‌تواند به حالت‌های مختلف به خودرو شما متصل شود یا حتی جزئی از خودرو شما باشد.

کمپرها معمولا دارای تمامی امکانات برای زندگی هستند منتها در ابعاد و اندازه‌های کوچکتر و قابل حمل‌تر.

خودروهایی که در کاخ نیاوران به نمایش گذاشته شده بود اکثرا دارای تخت‌خواب‌های دونفره، میز و صندلی، سرویس بهداشتی و حمام کوچک، تلویزیون و سینک ظرفشویی بودند.

اما برخی از مالکان خلاقیت‌هایی هم به خرج داده بودند و طبق سلیقه و نیاز خود، امکانات دیگری مانند کولر گازی، چادر روی سقف، تلویزیون، اجاق گاز و کابینت و جا ادویه‌ای و… را نیز به مجموعه خود اضافه کرده بودند.

گفتنی است پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، اقبال مردم نسبت به این سبک از گردشگری بیشتر شده و همین امر باعث شده بود علاقه‌مندان بیشماری از نمایشگاه کمپرهای ایرانی در کاخ نیاوران بازدید کنند.

کمپر در ایران قدمت زیادی ندارد اما با مقایسه خودروهای موجود در نمایشگاه و کمپرهای خارجی می‌توان به جرات گفت کمپرهای ایرانی فاصله چندانی به همتایان خارجی خود ندارند.

پایان پیام

کد خبر : 178148 ساعت خبر : 4:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات