کمپ سیل زدگان معمولان همچنان در حالت بحرانی

کمپ سیل زدگان معمولان همچنان در حالت بحرانی

به گزارش گلونی کمپ سیل زدگان معمولان استان لرستان همچنان به طور کامل ساخته نشده است.

پس از گذشت ۱۸ ماه از وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه سال ۹۸ تصاویر ارسالی از مخاطبان و خبرنگاران ما در شهر معمولان بیانگر این موضوع است که این کمپ هنوز تا رسیدن به یک کمپ مجهز فاصله زیادی دارد.

کمپ سیل زدگان معمولان

فکرش را بکنید. ۱۸ ماه از یک سیل می‌گذرد اما هنوز که هنوز است مردم سیل زده درگیر سیلی هستند که ماه‌ها پیش خانه‌های آنها را درهم شکست.

آن موقع همه از بازسازی شهر دم می‌زدند. افراد بی‌شماری از دولتی‌ها گرفته تا غیردولتی‌ها بیل به دست به معمولان رفتند طوری که جا برای سوزن انداختن در شهر نبود.

این حضور پرقدرت نوید آینده‌ی خوبی برای بازسازی شهر معمولان می‌داد؛ اما حالا بعد از ۱۸ ماه نه تنها خبری از آن همه مرد بیل به دست نیست بلکه حتا همان کمپ نصفه و نیمه هم کامل ساخته نشده است.

پس چه شد؟ آن همه عکس‌های تا کمر در گل فرورفته‌ای که گرفته شد چه شد؟ آن همه کلیپ‌هایی که برای پیج‌های مختلف اینستاگرام‌ ضبط شد چه شد؟

آن همه پز دادن و به فکر مردم بودن پس چه شد؟ همه رفتند و اهالی سیل زده ماندند و زخم‌های عمیقی که شهرشان از سیل بر تن دارد.

همه رفتند و مردم ماندند و خانه‌های ساخته نشده. مردم ماندند و جاده‌های تکمیل نشده. مردم ماندند و پل‌های آبکی ساخته شده. مردم ماندند و قول‌های آدم‌های بدقول. مردم ماندند و تنهایی‌شان.

ما نگران مردم معمولان و سیل زدگان لرستان هستیم اما نگرانی بزرگتر ما این است که اگر یکی از همین بلایای طبیعی در سطح بزرگ‌تر روی دهد چه قیامتی برپا خواهد شد!

دولتی که بعد از ۱۸ ماه از پس خسارت‌های یک شهر کوچک برنیاید چطور می‌خواهد بحران‌های بزرگتر را مدیریت کند؟

فراموش نکنیم که مردم سیل زده لرستان به غیر از خسارت‌های برجای مانده از سیل همزمان مجبورند با کرونا و سرما و اوضاع اقتصادی کشور مقابله کنند.

پس ای کاش کمی بیشتر به فکر هم‌وطنان خود باشیم. کمی بیشتر از یکدیگر حمایت کنیم. البته حمایت واقعی. نه حمایت از نوع مردان بیل به دست اینستاگرامی.

پایان پیام

نویسنده: پیمان شمسی

کد خبر : 181666 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=181666
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات