کویر مزینان کویری فراموش شده در نزدیکی جاده اصلی تهران به مشهد

کویر مزینان کویری فراموش شده در نزدیکی جاده اصلی تهران به مشهد

به گزارش گلونی مزینان در نزدیکی جاده اصلی تهران به مشهد و راه آهن آن قرار دارد.

کویر مزینان یکی از کویرهای فراموش شده و از جاذبه‌های گردشگری روستای مزینان واقع در خراسان رضوی است. همچنین قدمت این روستا به دوران قاجار باز می‌گرددد.

در کویر برخلاف کوه و جنگل منظره متنوعی وجود ندارند. اما یکنواختی­ کویر حوصله‌تان را سر­ نمی‌برد. چنانچه هر چه بیشتر پیش می‌روید چشم­‌هایتان با زیبایی درونی کویر انس می­‌گیرد.

کویر مزینان کویری فراموش شده

نام مزینان ترکیبی از دو بخش مزن و مزنا است به معنی دانشمند و مزینان را شهر دانشمندان نامیده‌اند.

منزل دکتر علی شریعتی

وجود خانه دکتر، مزيت ويژه‌اي برای کوير مزينان است که مي‌تواند انبوهی از گردشگران را جذب کند.

اگر به آثار دکتر شریعتی علاقه داشته باشید احتمالا کتاب کویر او را خوانده‌اید. تجربه فوق العاده‌ای می‌شود اگر واژه به واژه کتاب کویر را با پاي برهنه بر روی ماسه‌هاي بی‌انتهای کوير مزينان زمزمه کرد.

شما همچنین در سفر به کویر مزینان می‌توانید از خانه خانوادگی ساده و حیاط دار دکتر شریعتی بازدید کنید. خانه در روستای کاهک در جوار روستای مزینان قرار دارد.

زمان سفر به کویر مزینان

كویر مزینان با پهنه‌های پوشیده از ماسه، نمك و شوره زارها می‌تواند برای گردشگران جنبه‌های روان درمانی، ماسه درمانی، آفتاب درمانی و املاح درمانی داشته باشد.

مناسب‌ترین فصل برای سفر به کویر گرم و خشک مزینان فصل بهار یا پاییز است. در روزهای تابستان گرمای زیاد کویر می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. اگر قصد دارید شب­ را در کویر بمانید، حتما لباس‌های گرم به همراه داشته باشید.

بنابراین بهتر است در بهار یا تابستان نظاره­‌گر آسمان کویر باشید. چرا که در فصل زمستان سرمای شب‌های کویر بسیار زیاد بوده و می‌تواند برای شما مخاطره‌آمیز باشد.

همچنین چندین اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید شب را هم در آنجا بمانید.

پایان پیام

نویسنده: سارا شهسواری

کد خبر : 178087 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=178087
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات