گلونی

خارجی ها نسبت به ایرانی ها نگاه محترمانه‌تری به ایران دارند

خارجی ها نسبت به ایرانی ها

خارجی ها نسبت به ایرانی ها نگاه محترمانه‌تری به ایران دارند

خارجی ها نسبت به ایرانی ها نگاه محترمانه‌تری به ایران دارند

به گزارش گلونی علاقه به خاک و میهن یکی از ویژگی‌های ما ایرانی‌ها در طول تاریخ بوده و هست اما این علاقه چند سالی است که آرام آرام جای خود را به بی‌میلی و حتا نفرت دادده است.

خارجی ها و ایرانی ها

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

در اینستاگرام‌ صفحه دختر روس تباری را دنبال می‌کنم که در دانشگاه مسکو رشته زبان فارسی می‌خواند و برای بهتر شدن زبانش در فضای مجازی با ایرانی‌ها گفت‌وگو می‌کند.

در یکی از لایوهایش داشت از علاقه‌اش به ایران و فرهنگ ایرانی صحبت می‌کرد و می‌گفت دوست دارد به ایران سفر کند.

ناگهان صدها نفر کامنت گذاشتند با این مضمون که حتما احمقی که به ایران علاقه داری.

ما از این کشور بی‌زاریم آن‌وقت تو در اروپا به ایران فکر می‌کنی؟ اینجا یک مشت وحشی و بی‌فرهنگ در حال زندگی هستند. خر نشوی و به ایران بیایی…

البته خودتان می‌دانید که واژه‌ها و عبارت‌ها خیلی غیرقابل انتشارتر از این‌هاست.

دخترک روس بهت زده و رنگ پریده به کامنت‌ها خیره شده بود و نمی‌دانست چه بگوید.

وقتی افکارش را جمع و جور کرد گفت: یک لحظه فکر کردم دشمنان ایران دارند کامنت می‌گذارند. شما ایرانی هستید؟ شما از زندگی خود رضایت ندارید، ایران چه گناهی دارد؟

ایران چه گناهی دارد؟ بله این سوال عجیبی بود که یک غیرایرانی می‌پرسید.

الان بدون شک شما هم می‌خواهید کامنت بنویسید و بگویید شرایط افتضاح اقتصادی و فسادهای برخی مدیران و مشکلات دیگر باعث شده است مردم ایران از کشورشان نفرت پیدا کنند.

احتمالأ شما هم به آنها که برای دخترک روس کامنت گذاشتند حق می‌دهید اما با اجازه شما من هرگز هرگز و هرگز به آنها حق نمی‌دهم.

من کشورم را دوست دارم. با تمام بدی‌هایش. با تمام سختی‌ها و مشکلات و عیب‌هایش. با تمام گذشته‌ی افتخارآمیز و حالِ ناامیدکننده و آینده‌ی در هاله‌ای از ابهامش.

من کشورم را دوست دارم. به نظر من افرادی که از حال بد این روزهای ایران فرار می‌کنند حق ندارند به تاریخ و گذشته‌ی این کشور افتخار کنند.

خوبی‌ها و بدی‌های یک کشور همراه هم است. منصفانه نیست که انسان مهربانی‌ها و زحمت‌های مادرش را ببیند ولی وقتی مادران تحصیل‌کرده و باکلاس دیگران را دید، مادر خود را با بی‌احترامی پس بزند و کتمان کند که فرزند آن مادر است.

منصفانه نیست که آدم به مادرش توهین کند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم زاده‌ ایرانیم.

در شمال لندن میان ویلایی چند میلیون دلاری هم که ساکن باشیم باز هم ایرانی هستیم و همه ما را ایرانی خطاب می‌کنند.

البته نگاه خارجی‌ها به ایران گویا خیلی خیلی محترمانه‌تر از نگاه برخی ایرانی‌ها به ایران است. چه می‌دانی؟ اصلا شاید دلیل پیشرفت آن‌ها و عقب‌ماندگی ما همین نگاه محترمانه است.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل