گلونی

خوانندگی علی نصیریان درس‌های زیادی به ما می‌آموزد

خوانندگی علی نصیریان

خوانندگی علی نصیریان درس‌های زیادی به ما می‌آموزد

خوانندگی علی نصیریان درس‌های زیادی به ما می‌آموزد

به گزارش گلونی اکثر مردم ایران علی نصیریان را به بازیگری و کارگردانی در تئاتر و تلویزیون و سینما می‌شناسند. مخاطبان حرفه‌ای‌تر سینما از نویسندگی علی نصیریان هم اطلاع دارند. اما کمتر کسی است که از هنرهای دیگر او با خبر باشد.

خوانندگی علی نصیریان

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

در این ویدیو گوشه‌ای از صدای خوش علی نصیریان را به تماشا می‌نشینیم. ویدیویی که گویا در شهریور ۱۳۷۲ در کانادا و منزل محمود استاد محمد و آهو خردمند ضبط شده است. این ویدیو را فرید بزرگمهر در پیج اینستاگرام خود منتشر کرده و گفته در آن روزگار با علی نصیریان برای اجرای یک نمایش به ونکور کانادا رفته بودیم.

صدای علی نصیریان برای آواز در آن سن واقعا زیبا بوده است. اما علی نصیریان هیچ‌گاه خواننده نبود و نشد. نخواست که بشود. چرا؟ شاید به خاطر آنکه به خود اجازه نمی‌داد وارد وادی‌ای شود که بزرگان بیشماری در آن روی صحنه می‌رفتند.

پس ترجیح داد در سینما که تخصص خودش است بماند و صدای خوشش را بگذارد برای همین محافل خانوادگی و دوستانه. خوانندگی مگر جز صدا و دانش موسیقایی چیز دیگر می‌خواهد؟

در این ویدیو می‌بینیم که استاد نصیریان حداقل یکی از این دو ویژگی را به غایت خود دارد اما هرگز میکروفون خوانندگی به دست نگرفت.

در حالی که امروزه خیلی از هنرمندان و ورزشکاران و افراد معمولی هیچکدام از این دو ویژگی را ندارند اما هرگز میکروفون خوانندگی را شده حتا برای دقایقی زمین نمی‌گذارند.

افراد زیادی مانند استاد نصیریان هستند که با وجود داشتن استعداد اما به طور خودخواسته به یک حوزه ورود نکردند. آن هم حوزه‌ای پردرآمد و پرسروصدایی مانند خوانندگی.

حوزه‌ای که این روزها خیلی‌ها برای ورود به آن خودشان را می‌کشند. اما ای کاش به جای این بدصداهای بی‌دانش امروزی، امثال علی نصیریان‌ها چند قطعه از خود برای ما به یادگار می‌گذاشتند.

برای روزهایی که از دست این بدصداهای بی‌دانش نفس‌مان به تنگ آمده است. به هر حال فقط می‌توانیم افسوس بخوریم و بگوییم خوشا به حال اطرافیان علی نصیریان. که در محافل خانوادگی و دوستانه گوش خود را می‌سپردند به این آواز خوش.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل