گلونی

سرقت گردنبند طلای علی دایی شروع یک جنگ بزرگ است؟

سرقت گردنبند طلای علی دایی

سرقت گردنبند طلای علی دایی شروع یک جنگ بزرگ است

سرقت گردنبند طلای علی دایی شروع یک جنگ بزرگ است؟

به گزارش گلونی چند روز پیش خبر آمد که سارقان در خیابان با علی دایی درگیر شدند و گردنبند طلای او را به سرقت بردند.

یکی دو روزی هم هست که ویدیوی لحظه سرقت گردنبند علی دایی به عنوان یکی از پربیننده‌ترین ویدیوها در فضای مجازی تبدیل شده است.

لحظه سرقت گردنبند طلای علی دایی

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

این اولین بار نیست که افراد مشهور و به اصلاح سلبریتی طعمه سارقان یا کلاهبرداران می‌شوند اما این بار با تمام موارد قبلی تفاوت دارد.

همین چند روز پیش بود که رئیس پلیس تهران گفت حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد سارقانی که در یک سال اخیر بازداشت شده‌اند هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشتند و برای اولین بارشان بوده که دست به سرقت زدند.

همه ما به خوبی می‌دانیم که دلیل این آمار ترسناک، اوضاع بد اقتصادی در کشور ماست. اوضاع به قدری سخت است که خیلی‌ها مجبور شدند پول خود یا نان خانواده خود را از گردن و جیب و کیف دیگران تامین کنند.

تا پیش از ماجرای سرقت گردنبند علی دایی خیلی‌ها تصور می‌کردند در کشور ما فقرا روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند و پولدارها کک‌شان هم نمی‌گزد.

خیلی‌ها تصور می‌کردند هرچقدر هم که اوضاع اقتصادی کشور بد و بدتر بشود، افراد ثروتمند عین خیال‌شان هم نیست و آرامش و آسایش‌شان هیچ خط و خشی برنمی‌دارد. اما ویدیوی سرقت از علی دایی کمی معادلات را به هم زد.

اما می‌بینیم که اگر وضع مالی گروهی از هموطنان ما بد بشود همه ما پای‌مان گیر است.

زندگی همه ما تحت الشعاع قرار می‌گیرد. ما همه روی یک کشتی سوار شدیم. از امروز به بعد ثروتمندان دیگر نیز باید بیش از پیش بترسند.

آن‌ها باید خیلی مراقب خودشان و اموال‌شان باشند. اوضاع اگر کمی بدتر شود دیگر حتا با پول هم نمی‌توان امنیت خرید.

خدا نیاورد آن روز را. روزی که فقیران برای زنده ماندن دست به مال ثروتمندان ببرند. بدون شک آن روز این کشتی به گل نشسته غرق خواهد شد با تمام سرنشینانش.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل