گلونی

موزه هنرهای تزئینی تهران نمایش هنر اصیل

موزه هنرهای تزئینی تهران

موزه هنرهای تزئینی تهران یکی از قابل توجه‌ترین و زیباترین آثار تهران است. این موزه زیبا و دیدنی دارای جاذبه‌های جذاب معماری و هنری است.

موزه هنرهای تزئینی تهران نمایش هنر اصیل

به گزارش گلونی موزه هنرهای تزئینی تهران یکی از قابل توجه‌ترین و زیباترین آثار تهران است.

این موزه زیبا و دیدنی دارای جاذبه‌های جذاب معماری و هنری است. اگر به تهران سفر کردید بازدید از این موزه زیبا را از دست ندهید.

اگر به دنبال درک حس مشترک هنر در ایران هستید این موزه در تهران جایی است که باید ببینید.

موزه هنرهای تزئینی تهران

موزه مذکور در سال 1338 ساخته و تأسیس شده است. این موزه در چهار طبقه قرار دارد که موارد زیر را به نمایش می‌گذارد:

طبقه همکف مجموعه زیبایی از منبت کاری شده و سایر صنایع دستی زیبا را به نمایش می‌گذارد. مقالات تزیین شده با منبت کاری به صورت میز، صندلی و موارد نمایشی را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

در طبقه اول بافت‌های سنتی و سوزن دوزی به نمایش گذاشته می‌شود. به عنوان مثال: انواع واسطه‌ها، مخمل و ترمه، منسوجات چاپی بلوک شده، انواع فرش، گلیم، جاجیم‌ها یا فرش‌های پشمی بافته شده و تعداد سوزن قطعات کار به نمایش گذاشته شده است.

طبقه دوم شامل پنج بخش مربوط به آثار خاتم کاری، منبت کاری، بخش لاکی، کارهای فلزی و شیشه‌ای است. مجموعه‌ای از آینه‌ها، قاب‌‌ها، جعبه‌ها، جعبه‌های قلم، جواهرات و … . بیشتر اجسام درون این موزه مربوط به قرن‌های 12 تا 14 هجری قمری و همچنین انواع ظروف شیشه‌ای از دوران پیش از اسلام تا قرن 14 هجری قمری در دسترس است.

طبقه سوم شامل مینیاتور و نقاشی‌هایی از مکتب هنری مختلف مانند تبریز، شیراز، اصفهان و قزوین است. صفحاتی از کتاب‌های معتبر مانند عجیب المخلوقات، خسرو و شیرین (نظامی)، خاوران نامه (ابن حسام) و شاهنامه (فردوسی) در این طبقه نمایش داده شده است.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: خیابان کریم خان زند، نرسیده به میدان ولی عصر

شماره تلفن: 02189043802

با گوگل مپ به موزه هنرهای تزئینی تهران بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

خروج از نسخه موبایل