گلونی

موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران

موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران

موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران قرار است آثاری با موضوع مقاومت فلسطین را به نمایش بگذارد. تصویری از مقاومت در برابر ظلم به زبان هنر است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران

به گزارش گلونی موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران قرار است آثاری با موضوع مقاومت فلسطین را به نمایش بگذارد و مرکزی برای هنرمندان از ایران، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی خواهد بود تا در مورد روابط فرهنگی، عقیدتی و مذهبی گفتگو کنند.

موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران

این موزه در نخستين روزهای سال 1385 به تلاش فرهنگستان هنر و با مشاركت هنرمندان ايرانی و فلسطينی راه‌اندازی شد و از مرداد ماه همان سال به فعالیت مشغول شد.

اين آثار متعلق به بهترين نقاشان فلسطينی رانده شده از سرزمين مادری و مقيم در كشورهای سوريه، لبنان و اردن بود.

در سال 1383  ساختمان اندیشه توسط شهردار وقت تهران به فرهنگسرا هنر اهدا شد.

این ساختمان بنایی قدیمی بود و پس از مرمت، با نام سرای انديشه و به عنوان مركزی فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت.

ساختمان موزه از 8 گالری و با مساحت 700 متر مربع در سه طبقه راه اندازی شد.  28 فروردين 1385، مصادف با  ميلاد پيامبر اكرم (ص) و برگزاری اجلاس بين‌المللی قدس، موزه با حضور سفيران كشورهای لبنان، اردن، فلسطين و چند كشور اسلامی ديگر به طور موقت باز شد.

چهار ماه بعد، 23 مرداد ماه، این موزه به منظور راه اندازي بزرگترين عرصه گفتگو، تعامل، تبادل نظر و انتقال تجارب و دستاوردهای هنرمندان ايران، فلسطين و ساير كشورها اسلامی با محور پيوندهاي فرهنگی، اعتقادی و مشتركات فكری، همزمان با افتتاح نمايشگاه هولوكاست، كار خود را آغاز كرد.

این موزه دفاع مردم فلسطین را به نمایش می‌گذارد. تصویری از مقاومت در برابر ظلم به زبان هنر است. و می‌توانیم اینگونه بخشی از حمایت و پشتیبانیمان را نسبت به مرد فلسطین بیان کنیم. و در این حمایت هنرمندان سراسرجهان از حقوق مردم فلسطین دفاع خواهند کرد.

چگونه به موزه برویم؟

نشانی: تهران، میدان فلسطین، خ طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره 74.

با گوگل مپ به موزه هنرهای معاصر فلسطین تهران بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

خروج از نسخه موبایل