گلونی

نجات 11 قلاده روباه گرفتار در یک منبع ذخیره آب کشاورزی

نجات 11 قلاده روباه

نجات 11 قلاده روباه گرفتار در یک منبع ذخیره آب کشاورزی

نجات 11 قلاده روباه گرفتار در یک منبع ذخیره آب کشاورزی در الیگودرز

به گزارش گلونی و به نقل از وبسایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز از نجات ۱۱ قلاده روباه گرفتار شده در یک منبع ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

خسرو بهلولی گفت: درپی تماس یکی از همیاران محیط زیست، مبنی بر گرفتار شدن ۱۱ قلاده روباه در یک منبع ذخیره آب کشاورزی بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام و پس از بررسی موضوع، با همکاری اهالی روستا روباه‌های گرفتار شده را از این مخزن آب نجات دادند.

نجات 11 قلاده روباه

بهلولی با اشاره به خطرات محصور نبودن این مخازن و ایستگاه‌های انتقال آب برای حیات وحش گفت: مالکین منابع آب و استخرهای کشاورزی موظف به محصور کردن آنها هستند و در صورت عدم محصور کردن، اگر آسیبی به حیات وحش برسد صاحبان این مخازن مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز از تمامی دوستداران حیات وحش خواست در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به ادارات محیط زیست و یا سامانه 1540 اطلاع دهند.

گفتنی است روباهها جانورانی از تیره سگ‌سانان هستند که تقریباً در همه جای جهان و همه قاره‌ها به جز جنوبگان زندگی می‌کنند.

روباه‌ها در نواحی قطبی، در جلگه‌های بی‌درخت و در بیابان‌های آفریقا و در خاورمیانه، در کویرها و در دشت‌های خشک نیز روباه زندگی می‌کند. روباه‌های سرخ در اروپا، آفریقا، و در آسیا و آمریکای شمالی یافت می‌شوند.

روباه‌ها به رنگ‌های گوناگونی از سرخ پدیده طلائی تا قهوه‌ای است.

برخی از روباهان موی سیاه خالص دارند. روباه سرخ را ممکن است روباه نقره‌ای نیز بنامند. این نوع روباه خطوط پوشش سرخ با خطوط سیاه روی پشت و شانه‌اش دارد.

روباه‌ها در بعضی جاهای دنیا از جانب شکارچیان در معرض خطر هستند.

چون شکارچیان گاهی روباه‌ها را برای پوست پرمو و نرم آن بدام می‌اندازند و شکار می‌کنند.

همچنین در بعضی جاها روباهان را نیز برای پوستشان پرورش می‌دهند. پوشش روباه نقره‌ای مخصوصاً بواسطه پوستش با ارزش است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل